Enne kui loed mu blogi

Lisa kommentaar

aprill 15, 2019 kirjutas Tasneem

Ühel hiljutisel ööl olin sunnitud magama kõva ja ebamugava padjaga. Võrdlesin end vaarao-aegsete rikkuritega, kes uhkeldasid kaunite graveeringutega kivipatjadel uinakuid tehes. Ainult et polnud mul varakuse üle uhkeldamist, ega ka graveeringuid pea all, vaid lihtsalt aastatega kõvaks muutunud vatipadi.

Sel ööl, mil pea all oli ‘kivipadi’, nägin ka kivist und. Nimelt oli mu ümber väike grupp vihaseid inimesi. Ma ei teadnud nende viha algpõhjust ent midagi oli sel kõigel pistmist olnud kivisse graveeritud raamatulehtedega. Omas unenäos haarasin kivised leheküljed ja lahkusin kurja inimgrupi hulgast. Vaatlesin enda haardes olevaid graveeringuid heldimusega. Neil oli minu jaoks emotsionaalne ja sügav tähendus. Olles eemaldund rahvahulgast, märkasin enese kõrval minu jaoks tundmatut, neutraalse energiaga isikut. Temale ma seletasin et tegemist on ‘Earth Power’ raamatuga. Tegemist ei olnud tumedate jõududega ega ka Jumaliku valgusega, pigem ühe lihtsa ja maise jõuga. Lehitsesin enese ees lamavaid kivilehti, märgates et osad neist olid puudu, selle tagapõhjusel oli midagi pistmist unenäs nähtud vihase inimmassiga.

Hommikul ärgates panin unenäo veidruse oma kivipadja süüks ning liikusin edasi omas argipäevas suht tavapäraselt. Sama päeva lõunaks aga viisid mõtted mind kiviraamatu ja blogi võrdlusesse. Olen loonud sideme Allahiga ning palunud Temal mind läbi elu juhatada. Kas Allah saatis mulle sõnumi? Kas unenäo kiviraamat oli mu blogi?

***

Siinkohal on otstarbekas seletada põgusalt antud jutukogumiku olemust. Ma kirjutan eeskätt iseenedale. Olen veetnud enamuse oma elust toksiliste isikute mõjusfääris, mille läbivaks tooniks on olnud pilkavad ja alandavad hõiked. Seega on see blogi olnud minu tugisambaks, teemärgiks et ma end ära ei kaotaks, meenutamaks sihti elusuunal, tõestuseks et ma olen olemas ja kinnituseks et ma suudan liikuda iseendaks kasvamise teel. Ent seejuures kirjutan ma ka kellelegi teisele. Ma ei tea kes sa oled, ega sedagi kas sa kunagi mu blogisse oma tee leiad. Aga kui sa oled sattunud olukorda kus seisad ihuüksi siinses maailmas, siinsete probleemidega, siis sinule on mul omajagu viite ja mõtteid jagada. Siia olen seadnud verstaposte, mida käin hilisema enesanalüüsi käigus üle vaatamas. Seega ei kirjuta ma absoluutset tõde, vaid oma hetketõde kogu selle emotsioonitulvas. Olen paljuski omi arvamusi ajaga muutnud ning edasi arendanud. Seepärast käin aeg-ajalt oma kirjatükke ümber- ja üle kirjutamas.

***

Antud päeva õhtupooliku veetsime perega Cairos, mis sisaldas endas kahetunnist arsti ooteruumis passimist. Abikaasa vaatas seinal olevast televiisorist Bollywoody filmi, lapsed surmasid telefonis zombisid. Minu mõtted olid aga unenäo ja blogi võrdluses. Analüüsisin oma kirjastiili ja sisuselgust ning mõistsin et mulle meeldib lisada artikleisse lauseid, mis võivad tuua esimese reaktsioonina ajubloki, mida on võimalik eemaldada vaid iseenda mõttemustreid vabastades. Kui sina lugejana ei suuda enda kogu olemust keskenduda mu sõnumile, siis saab sinu emotsionaalne tasakaal kõikuma löödud. Ma ei kirjuta tänapäeval üldlevinud tõdedest vaid minu isiklikest seisukohtadest, mis võivad sinu teadmiste sambale rünnakuna tunduda. Varemalt meeldis mulle illustreerida oma kirjatükid tuntud quote’ga, mis pidid andma mõtteainet lugejale põhiteemaga seotud lisateemade osas, millel ma oma artiklis pikalt peatuda ei soovinud. Ent selgus et lugejad ei saanud mu mõttelõngast aru ning pidasid neid quote teemast väljas olevaks. Seepärast olen nüüdseks paljud qoute’d asendanud uutega või üldse lisamata jätnud.

See siin pole entsüklopeedia, vaid minu tõe raamat, milles on midagi ka sinule, vastasel juhul poleks Allah sind siia iialgi juhatanud. Ma kirjutan sellest mis on tegelik ja ehe. Käsitlen teemasid lähtudes isiklikest kogemustest või sellest, mida minu ümber olevad inimesed on läbi elanud. Ent ära sa püüa panna kokku minu eluloo raamatut antud teemade varal. Seriaalidest huvitujad leiavad rohkem vürtsi telekanali sarifilmide vaatamisest. See blogi on minu Earth Power raamat, mille väärtust ja erilisust saab tunnetada vaid avatud südame ja -meelega. Pole tarvis kõigega nõustuda, sellegipoolest võib siin sisalduda midagi ka just sinule. Ka tagasiside on alati teretulnud, ent tee seda intelligentselt, salvamata, sest et ma olen emotsionaalne, haavatav ja tõeline, just nagu sinagi. Ära rebi minult mu kiviraamatu senini kirjutamata lehti. Iga terviku loomiseks on vajalik selle algus, erinevad teekonna verstapostid ning lõputõde siduvad kiviraamatu graveeringud.

Lisa kommentaar

Arhiiv

Sadaf’s Space: From Blog to Books

An organic, 18-year-old blog that does not have a single AI-generated word.

Stories for Muslim Kids

Short Stories for Muslims of Different Ages