Yheskoos magamisest

Leave a comment

July 29, 2017 by Tasneem

Minu pojad on nyydseks juba 6,5 aastat ning pisem on viiene. Me oleme jaganud yhist suurt kahest voodist kokku lykatud voodit, kogu perega. Suuremal poisil oli kyll oma beebivoodi (mis asetses kohe minu oma k6rval), ent ta kolis kogu pere yhisesse voodisse hiljem tagasi.

Kui keegi kuuleb sellist magamisharjumust, tehakse pea alati suured silmad ja vangutatkse pead. Mismoodi siis ikka, nii suured poisid juba ja miks ikka beebieas ei lahutatud emaga koos magamisest. Seda artiklit ajendas mind kirjutama just seesama aspekt, nimelt soovitan ma just sellist yheskoos magamisharjumust. Alustades imiku east, mil imetamise ajal on parim ja mugavaim yheskoos magamine. Beebidele on lausa fyysiliselt vajalik ema l2hedus ja see, kas v6i kui palju, nad saavad ema l2hedal olla, m6jutab kogu nende edasist elu. Samuti imetamisest v66rutamise perioodil oli selline magamisharjumus parimaks ja mugavaimaks. Ma isegi ei m2leta enam kui vana mu pisem oli sel perioodil, alla kahene natuke, ja just sel ajal hakkas ta magama minu k6hu peal. Tema vajadus ema l2heduse j2rele kasvas imetamisest v66rutamise perioodil veelgi. Sedasi yletasime me selle perioodi peaagu ilma nututa ja minu meelest k6ige valutumal viisil. Samuti k6ik haigusperioodid ning kylmad 66d, on palju lihtsam laste eest hoolitseda kui selleks ei pea isegi istukile t6usma et tekki kohendada v6i lapse temperatuuri katsuda. Kui aga koolitee tuli ette v6tta j2i meie p2evane yheskoos olek minimaalseks. Koolist tulles kodut66d ja 6htus66k sisutas peaagu kogu meie yhise aja. Minu jaoks olid yheskoos magamised toeks neil esimestel kooliaastatel. Ma olen enam kui kindel et ka lastele oli see v2ga vajalik emotsionaalselt. Igal 6htul n6uti mind nende kahe vahel magama, siis saavad ikka m6lemad minu k6rval olla 🙂

Mulle ei meeldi kirjutada “ematarkusest”, kuna minu arvates on iga ema erinev ja samuti iga laps ning omakorda iga ema ja lapse vaheline side. See mis sobib yhele, ei sobi teisele ja seep2rast on oluline pyyda mitte kritiseerida kellegi teise kasvatusviise. L6ppude l6puks on lapsed meile test Allahilt ja samuti vanemad testiks lastele. Vahel tundub mulle et samapalju kui ma olen testiks oma lastele, olen ma ka testis iseendale. Tundub nagu oleks minu emaks olemine yks suur failure, pidev pyyd ennast parandada viib mind 3 sammu edasi ja 2 kindlasti tagurpidi tagasi. Just seep2rast nautisin ma meie yhiseid koosmagamisi, need 66d olid ka minu jaoks v2ga vajalikud. Ajal mil lapsed magasid nagu v2ikesed inglikesed, sain mina neid kaissu v6tta ja tunda et v2hemalt midagi olen ma teinud 6igesti.

IMG_20170728_182613Tegelikkuses oleme me lastevoodi peale m6elnud juba pikalt. Esimeseks takistuseks selles ettev6tmises oli muidugi minu soov saada narivoodi, mis oma v66ra idee poolest ei sobinud yhelegi pereliikmele. Laste vanavanemad olid valmis kinkima meile kogu lastetoa m66bli, mille ma aga tagasi lykkasin, kuna mulle ei meeldinud ei selle v2limus ega ka systeem kahe voodiga. Sedasi me k2isime neid narisid vaatamas ja ikka tundus et liiga kalliks l2heb, lisaks veel tekkis meil soov raudnari j2rle, mitte puidust. Nyyd, mil lapsed on juba 6 ja 5 aastat vanad, me ikkagi ostsime neile voodi 2ra. Mu hirm selle ees et nad ei n6ustu omas voodis magama, osutus t2iesti alusetuks. M6lemad poisid on ylimalt 6nnelikud p2ris oma voodikoha yle. Tundus et yheskoos magamine oli meile parim ja samuti ka nyyd eraldi, me nautisime nii yht kui ka teist. V6i noh, mina isiklikult pole siiani selle uue elukorraldusega harjunud, esimene 66 vaatasin magavaid lapsi ega suutnud pea yldse uinuda. Minult oleks nagu mu omad lapsed 2ra v6etud, hehe, aga eks ka minul tuleb harjuda ja n2hes poiste r66mu, ei peaks see raske olema.

Kogu selle pika jutu m6tte saab tegelikult kokku v6tta v2gi lyhidalt, julgege jagada oma voodit lastega kuni nad on valmis omaette magama. See iga v6ib olla seal 5,6 aasta paigus v6i veelgi hiljem, see lihtsalt on seda v22rt nii mitmel erineval p6hjusel. N2iteks Jaapanis magavad lapsed tihtilugu kuni teismelise-eani koos vanematega ja see on seal tavap2rane viis. Minu meelest on lausa j6hker lapsi emast eraldada ajal, mil nad selleks veel valmis pole.

 

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

