Seegi kooliaasta sai l2bi

Leave a comment

May 4, 2017 by Tasneem

SAM_3045T2na oli viimane koolip2ev meie teisest kooliaastast. Tagasi vaadates neile kahele aastale peab nentima et see teine oli tunduvalt rahulikum. Ilmselt oli kool juba teadlik minu erisoovidest ning mingeid suuremaid probleeme ette ei tulnudki, Alhamdulillah. Isegi koolibuss oli parenenud, oli ostetud vajalik arv busse selleks aastaks ning minu laste koolitee v6ttis aega vaid 30-45min. Ka m2nguv2ljak oli korda tehtud ning lapsed k2isid iga p2ev aias m2ngimas.

Mis mind aga kogu aasta v2ltel yllatas oli v2ga erinev arvamus koolist, kahe erineva KG klassi p6hjal. Suuremal poisil olid m6lemal aastal v2ga head klassikaasalsed ja 6petajad, kes kontrollisid klassi h2sti. Pisemal aga ei vedanud ei kaaslaste- ega 6petajaga. Probleeme jagus kogu aasta v2ltel. Kyll polnud koduseid t6id 2ra korjatud, siis j2lle kaasa pandud, 6petaja ei osanud mu inglise keelseile p66rdumistele vastata jne. Nyyd olemegi kahesuguse valiku ees, yhelt poolt sooviks kooli vhaetada pisema lapse p2rast, teisalt aga just mitte, kuna suuremal on v2ga head tingimused olnud.

Aga KG on ju nyydseks minu suuremal lapsel ka l2bi saanud ja ees ootab sygisest p2ris kool, in sha Allah. Panengi siia kirja n2iteid ja seletusi sellest, mida peab yks KG2 klassi l6petanu oskama, enne kui teda v6etakse vastu 1 klassi.

Araabia keel: laps peab oskama kirjutada 5-6 erinevat s6na iga araabiakeele t2he kohta, peab oskama oma nime kirjutada, peab oskama vahet teha mees- ning naissoo s6nadel ning vastavalt kasutama هذا v6i هذه. P2ris aasta l6pus alustasime ka lausete kirjutamisega. Eks n2is kuidas selle keelega edaspidi saab, tal on kindlasti kehvem tase kui teistel klassikaaslastel, samas inglise keelega on ta just teistest paremal tasemel. Aga kui vajadus tekib, eks me siis araabia keele kodu6petaja palkama peame, pole mul ju kedagi siin abiks v6tta, niipalju kui ise olen 6ppinud ja arvuti abiga aga p2ris koolis sellest ehk ei piisa enam.

Inglise keel: aasta l6puks peab laps oskama s6nu riimida, yhe s6na baasil riimida uusi s6nu. Ma ei teagi kui suur see s6navara neil on mida lapsed peavad oskama kirjutada aga see umbes sinna samasse kanti j22b araabia keelelga, et siis 5-6 s6na iga t2he kohta vast. Grammatikat sai p2ris tugevalt nii v2ikeste laste kohta, 6piti h22lduse ja kirjapildi lugemist erinevate h22likute j2rgi (y, oa, ou, oo, sh, ch, th, ea, ay jne). Laps pidi oskama kasutada 6igest “a” ja “an”, et siis 6petati selgeks eristama t2ish22likuid. Minule v2ga avaldas muljet laul, mille abil seda lastele 6petati. K6ik t2ish22likud samastati n2o osadega: A=silm, E=k6rv, I=nina, O=suu, U=l6uakuju). Tuli sisse lausete kirjutamine ning raamatute lugemine. Tema esimesteks kohustuslikeks kirjandusteks sai 6petaja v2lja prinditud 8 lehelised lyhiraamatud, kus igal lehel pilt ja yle lehe yks lause, mis sarnaneb v2ga eelmisel lehel olnud lausega. Nii et lapsel ikka lihtsam 6ppida oleks aga seda uhket raamatu lugemise tunnet juba palju saaks. Samuti peab laps oskama kasutada “These are” ning “This is”. Ning “I am”, “You are”, “He, she is” jne… Ning ka eess6nu ja l6puks ka n2dalap2evi. Sai nyyd pikk loetelu, usun et mul hetkel miskit unues ka aga juba peaks olema selge pilt siis KG2 inglise keele tasemest meie koolis.

Matemaatika: numbrid 6piti selgeks kuni 100’ni. Laps pidi oskama lugeda numbreid yle kahe, yle viie ja yle kymne. Lisaks veel kella tundmine ning veerand 1/4 ja pool 1/2, ning erinevad kujundid. Liitmine ja lahutmine l2ks juba kuni 20-ne piiresse.

Teadus klass: see oli minu lemmik 6ppeaine. Minu arvates peaksid lapsed sellises eas saama palju teadmisi just loodusmaailma ja selle toimimise kohta. Ma kodus alati pyyan neid harida loomade ja looduse koha pealt. Koolis aga siis olid teemad: elus- ja eluta olendid; toit, kes mida s66b ja kellelt mis toitu saab; loomne- ja taimne toit; jagada loomi nende elupaiga j2rgi jungle-, farm-, sea- v6i pet animals; putukad; p2eva ja 66 erisused; ilm ja aastaajad; meeled ja siis p2ris aasta l6pus tehti katseid esemete tiheduse/raskusega, et millised esemed j22vad vee peale pysima ja millised vajuvad p6hja.

Arvuti klass: see klass oli vist ainult kord n2dalas ja ega seal vist suurt midagi 6pitud, kui vaid erinevaid arvuti osi ning -lisamasinaid tundma.

Religioon: siin olen ma kehvalt osalenu olnud, koduseid t6id pole nagu olnud ja kui, siis araabia keeles, et ma lihtsalt ei m6ista neid. Olen vahel n2dalal6ppudes 2mma koju kaasa v6tnud ja seal nad on siis 6ppinud yht/teist. Neil pidi siis kooliaasta l6puks peas olema 13 suurat, mitmeid hadithe, teadma Prohveti elust fakte ja ehk midagi veel. Ma pyyan nyyd suve jooksul need materjalid 2mma koju 2ra viia ja las nad siis 6petavad lapsi seal. Miks ma ise nii eemal olen religiooni 6petusest olnud on p6hjus et ma ei taha neile valesti 6petada. Inglise keeles 6petan ma neile religiooni ja selle m6istmist iga p2ev, kui teemaks aga tuleb suurade h22ldus jne, siis ainus mis ma teha olen saanud on arvutist sheikhe ette m2ngida. Suurade sisust aga olen neile r22kinud ise j2llegi. Ikka raske selle teemaga, nii h2dasti on abi k6rvale vaja.

V66rkeel: valikus on siis kaks keelt, saksa- ning prantsuse keel. Meie ikka tahtsime prantsuse keelt aga poeg ise n6udis saksa keelt. K2is veel koolis 6petajatega r22kimas ja kodus meiega ja no mis teha, las siis olla saksa keel. Kogu aasta v2ltel ma koduseid t6id ei n2inud, neil on ikka see veel nii sissejuhatavas faasis KG tasemel.

Ja ega rohkem midagi nagu polnudki, liikumistunnid ja laule ja m2nge ja nagu lasteaias ikka ju 🙂 Ma ei tea kuidas n2iteks eesti koolisysteemis on, sealgi ju nyyd n6utakse lastelt enne esimesse klassi minekut mitmeid teadmisi. Aga k6igile rahustuseks, et mu suurem poja on omandanud k6ik teadmised ja on excellent igas aines, p6nevil teste koolis tehes ning ka eksamite ajal. Eks iga laps on erinev, pisemale aga testid ja eksamid ei meeldi, talle oli ikka raske emast eemale ja kooli minna. Me j2tkasime yhe ekstra vaba p2evaga igal n2dalal ka sel aastal, et lapsed piisavalt puhata saaks. Tervis pysis kogu aasta v2ltel p2ris ok, Alhamdulillah, ikka oli neid nohusid ja k6hasid nagu lastel ikka aga p2ris t6sise haiguse saime alles siin kooliaasta l6pus kylge, nii et lapsed pikalt koju j2id ja l6pupeole ei saanudki. Kogu aasta v2ltel tehti erinevaid yritusi lastele ning oli ka yks suurem v2ljas6it tsirkusesse. Ma pean ytlema et ikka tore kool on meile sattunud, Alhamdulillah, kui vaid pisema poja 6petaja kuidagi 2ra saaks vahetatud, siis kiidaks rohkem veel 🙂

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

