6petlase soovitus

Leave a comment

October 25, 2016 by tasneem

Allah on mind 6nnistanud kohutavalt kehva m2luga inimnimede ning -n2gude meenutamise suhtes. Ma v6in kohtuda yhe- ja sama isikuga mitmeid kordi, enne, kui ma olen v6imeline tema n2o ja nime kokku panema. N2iteks oma parima s6branna laste nimesid ei teadnud ma mitu aastat. Omavahelises suhtluses kasutasime v2ljendeid “vanem”, “noorem”,  eesnime esit2hti v6i hyydnimesid. Ka tema siiani eksib minu yhe lapse nime suhtes, hi-hi-hi, v2hemalt ei pea me yksteist imelikuks, Alhamdulillah 🙂

Kehva m2lu, teatud asjade suhtes, v6ib pidada isiku n6rgaks kyljeks, ent selles on ka oma 6nnistus sees. Mulle meeldib palju lugeda erinevate inimeste m6tteid ja teooriaid. Selle k6ige juures mu m2lu ei salvesta autorit, vaid v6tab vastu ainult s6numi, mida mulle meeldib hiljem ise l2bi analyysida ning enese jaoks sealt v2lja selekteerida p6nevama v6i t6ep2rasema info.

Paljud moslemid on valinud enesele eeskujuks m6ne Sheikhi v6i Imaami, kelle jutluste j2rgi religioonis edasi liigutakse. Probleem tekib siinkohal, kus ei osata t6mmata piiri 6petuse 6ppimise ja inimese ylistamise ning tinigmusteta usaldamise vahel. Mitte ykski moslem ei tohiks tingimusteta j2rgida yhegi teise inimhinge 6petust! Alhamdulillah, meie ymber on palju, MashaAllah, v2ga tarku 6petlasi, ent ka nemad on vaid inimesed ja teevad vigu. Seep2rast ei tohiks pimesi kellegi teise vaateid j2rgida, vaid 6ppida neilt, samal ajal ise informatsiooni l2bi t66tades, juurde lugedes ja 6ppides ning sedaviisi kogu teemast vaate kujundades.

Viimasel ajal olen olnud h6ivatud yhe teemaga Islamis, millele vastust otsides ja kysides, olen sattunud kuulama Mufti Menk jutlusi. Allah on mind 6nnistanud esimest korda kogu egiptuses elatud aja jooksul korraliku internetiyhendusega, millega on mul v6imalus isegi avada videosid ning kuulata jutlusi, SubhanAllah. Ma kindlasti ei ylista Mufti Menk’i aga ma pooldan v2ga paljusid tema m6tteid ja soovitan teda kuulata just neil inimestel, kes on yhel- v6i teisel viisil seotud islamimaailma argieluga, kus tradistioonid on vastakuti religiooniga. Mitmetel sellistel teemadel olen oma blogis varemalt arutlenud, ent minu teadmised Islamis on vaid tolmukybeke Sheikhide teadmistega, ning Mufti Menk on just yks selline mees, kelle jutlusi soovitaksin kuulata neil, keda huvitab t6eline Islam, mis on k6rvutatud t2nap2eva probleemidega traditsioonilises islamiyhiskonnas. Lisaks tema suurtele teadmistele Islamis on jutluste stiil humoorikas ning kaasa haarav. Ma pole veel just kuigi suurt osa tema kogu jutluste mahust l2bi kuulanud ja ega mulle ei meeldigi teha valikut jutlustaja p6hjal, vaid ikka teemade; ent pean t6dema et kui valikus on Mufti Menk v6i keegi teine samal teemal, siis soovitan hommikuid alustada just tema jutlustega 🙂

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

