Ramadan 2016 / 1437

Leave a comment

July 6, 2016 by tasneem

Iga aasta peale Ramadani olen sellest ka blogitanud. Sel aastatal ei oskagi v2lja tuua seda k6ige l2bivamat teemat, mis igal aastal on olnud v2ga selge ja erinev eelnevaist aastaist.

Kuu algas sygava rahutundega minu sees. K6ik oli kuidagi v2ga h2sti, mis puudutas koduseinte vahele j22vat osa mu elust. Sellest aga v2ljapoole j22v oli vastupidiselt negatiivne ja probleemidest pungil. Sinna aega j2i kaks lahutust, millest yks l6ppes naise jaoks materiaalselt v2ga raskete tingimustega. Probleeme jagus ka teistesse peredesse, kes kolis ajutiselt abikaasast lahku, 6nneks siiski kuu l6pus said asjad klaaritud. Teisal oli j2llegi ylej22nud perega probleeme. Yks hullemaid n2iteid oli see kus noor naine visati vanemate kodust v2lja p6hjusel et too niqabi soovis kandma hakata.

Minus kadus usk inimestesse. Kes on Islami teel, see on ja kes pole, see pole. Maailmas on palju kurjust  ka ilma saatanate armeeta. Kahjuks liiga paljud ei suuda iseenda nafs’ga hakkama saada.

Sellesse kuusse j2i ka yks v2ga omap2rane 6htu. Nimelt tabas mind migreen yhel reedesel p2eval ja ma otsustasin j22da pisipojaga koju, samal ajal kui teine pool perest lahkus cairosse 2mma koju. Kuna meie unetsykkel parajalt paigast nihkus sel kuul, oli mu poja unne vajunud juba enne iftaari. Katkestasin paastu tavap2rase datlitest&kuivatatud puuviljadest koosneva turgutusega, s66giks ei viitsinud ma muud teha kui plaksmaisi. Ma istusin t2iesti ihuyksi oma elutoas ja mulle meenus esimene Ramadan minu elus. Oleksin justkui tagasi viidud sinna aega, mil mul oli v2ga v2he paastu katkestamiseks ja minu ymber polnud kedagi seda minuga jagamast. Oh konverdid, yle maailma, kes te olete yksinda sel ajal kui teised on 6nnistatud r66muga perekeskel. Kel v2hegi v6imalik, yhinege gruppideks, jagage Iftaari yheskoos ja ikka ja j2lle soovitan ma, kui saate, tulge islamimaale Ramadaniks!

Kuu teine pool oli tunudvalt rahulikum mu ymber, p2evad m66dusid yksteise j2rel ja uskumatult kiiresti j6udis k2tte viimane pyha p2ev. Igal aastal taban ma end vaimusilmas ette kujutlemas seda hetke, mil k6lab viimane athan ja saatanate armee marsib vabadusse. See on hirmutav ja k6hedust tekitav. Igayks, kes on paastunud on tunnetanud seda hetke, mil k6ik muutub argip2evaks tagasi. See eriline 6nnetunne, imeline s2ra ja kerge hinge6hk vahetub tavap2rasega. Usun siiralt et kui Ramadnaile ei j2rgenks Eid pyhasid, v6iks see aeg olla p2ris depressiivne. Me oleme harjunud kuu aega elama hoopis teisema vaimsusega, milles Allahi l2hedus on 22rmiselt tuntav ja Islami j2rgmine kerge. Kuu, kus meid on saatmas vaid inglid, vahetub tavap2raseks v6itluseks saatanatega.

Eid on nyydseks alanud, veedame p2eva perega, plaanis on muudki l2hip2evil, in sha Allah. Soovin k6igile kaunist Eid’i ja et Allah v6taks vastu me paastu, Ameen!

 

 

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

