Saigi esimene kooliaasta l2bi

Leave a comment

April 27, 2016 by Tasneem

Tean inimesi, kes on lahkunud egiptusest, just selle koolisysteemi t6ttu. Mina igatahes olin juba laste synnist alates mures eelseisva koolitee p2rast.

Kindlasti oli l2bi aasta k6ige raskemaks teemaks lapse eemalolek. Teadmine, et keegi tema eest ei hoolitse ega vastuta. Esimesed koolin2dalad olin ma t6sises depressioonis, pikad p2evad ei suutnud ma midagi muud teha kui oodata oma pisikest tagasi koju. Eks m6ne aja m66dudes tuli panna usaldus Allahile ja loota et laps iseseisvub. Ja tegelikult ei olnudki ju probleem lapses, vaid minus endas.

Teiseks aastat l2bivaks teemaks olid haigused. 6nneks teine poolaasta l2ks meil juba kergemaks. T6siseid haigused enam polnud ja koolist tervislikel p6hjustel puudus ta vaid m6ned p2evad. Eks see k6ige raskem aasta oligi ilmselt ses suhtes, m6lemad kodused lapsed l2bisid korraliku haigustekuuri. In ha Allah, j2rgmiseks aastaks neil tervis juba tugevam.

Koolipoolsetest probleemidest oli ehk peamiseks jooneks nende suutmatus tagada info liikumise. N2iteks kui laps puudus ja sel p2eval jagati infokirju lapsevanemate ja kooli vahel, siis polnud nad v6imelised seda sama infolehte meile saatma ylej2rgmisel p2eval. Korra vaktsineeriti mu laps ilma minu n6usolekuta ning viimaseks probleemiks oli nende suutmatus m6ista et ma ei soovi oma lapse pilte avalikult yle facebooki. See viimane on minu jaoks ilmselt sama m6istetamatu probleem, nagu nende jaoks. Emana on minu 6igus lubada fotosid jagada v6i mitte, selleks on mitmeid erinevaid p6hjuseid ja arvestades religioosset riiki, peaks see olema t2iesti m6istetav ja aktsepteeritav. Nende jaoks aga tundus minu n6ue midagi mystilist ja v6imatut t2ide viia. Alhamdulillah, muidu aga polnudki v2ga suuri muresid, minu jaoks loomulikult oli iga mure suur mure; tagasivaadates kogu aastale siiski hingan kergendatult, p2ris h2sti l2ks 🙂

Kui mu laps alustas kooliteed, oli ta vaid 4,5 aastane. Ta ei osanud pliiatsit p2ris 6igesti hoida ja kirjutamine ei tulnud meil h2sti. Olin teda kooliks ette valmistanud niipalju et ta teadis inglise keeles t2hti ja numbreid ning olime arendanud k2tet66d erinevate meisterdusprojektidega ning m6ttet66d erinevate ylesannete lahendamisega. Koliaasta l6puks on mu poja 6ppinud selgeks inglisekeeles kirjutama suuri ja v2ikesed t2hti ja numbreid. Tegime algust juba lugemise, kirjutamise ja matemaatikaga. Araabiakeeles saime aga m6lemad selgeks terve t2hestiku 🙂 ja omajagu uut s6navara. Lapsele 6petati suur hulk erinevaid laule ja m2nge. Minu mure tema 6pihimu v2henemise suhtes oli t2iesti alusetu, Alhamdulillah. Ta sai hulganisit positiivseid ja toredaid m2lestusi esimesest kooliaastast.

Kindlasti oleneb palju ka koolist endast. Sellest millised 6petajad on sel kooliaastal 6petamas ning millised klassikaasalased juhtunud. Ma lugesin hiljuti artiklit, kus v2ideti et n2iteks riigikoolides v6ib esineda juhtumeid, kus 7-8 klassi 6pilane ei oska lugeda ega isegi oma nime kirjutada. Ma kahtlesin selle v2ite t6esuses ja olen p2rinud aru mitemetelt kohalikelt selle kohta, saades vastuseks et see on t6ene v2ide. Mu poja pole miskis eriti kallis koolis, ent KG1 l6puks pidi ta juba kirjutama oma nime ning oskama yhendada kirjutatud s6nu nendele vastavate piltidega. Sain ka oma kooli KG2 inglise keele l6pueksamilehe ja seal pidid lapsed oskama kirjutada pildi taha s6na, lugeda ja inglise keeles end v2ljendada suuliselt.  See k6ik juba KG tasemel n2itab kui suur erinevus v6ib olla yhe ja sama riigi koolide vahel. Lisaks tehti algust ka prantsuse ja saksa keelega ning 6petati religiooni p2ris korralikus mahus.

T2na, koolil6pupeolt tulles, olen t2is positiivseid emotsioone. Me saimegi hakkama, nii mina kui mu laps, Alhamdulillah. 🙂 Teistele aga kes kunagi koolipeole peaksid minema, valmistage end ette krigisevaks mikrofoniks, toolidel pysti tatsuvateks lasteks, valjuh22lseks publikuks ning toolide vahel ringi liikuvaks rahvaks. Isegi yks koer oli peole kaasa toodud…. see segasummasuvila on k6ike muud kui see millega meie eestis harjunud oleme. Ah, teate, see pingsalt toolil istumine on ju niiii v2stiav, arvate et yks egipltane nii suudab? Pealegi on tarvis ju juttu ajada kui jututuju tuleb ja oma last esinemas n2hes, trygis isegi yks eestlanna rahvamurrust l2bi pilte tegema 😛 Nyyd v6rdlusena m6tlen hoopis et kyll need eesti koolipeod on yhed ranged ja pingsad yritused :/

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

