Riisikeetja

Leave a comment

February 29, 2016 by tasneem

Egiptlased s66vad riisi pea iga p2ev. Riisi valmistatakse enamasti kas pruunistatud nuudlite v6i sibulaga, maitsestakase vastavalt perenaise oskustele ja maitse-eelistustele.

Kohaliku riisi keetmine on erinev pikateralise v6i muu euroopas myydava riisiga. S6mera ja ideaalselt pehme riisi saavutmine n6uab ka oskuseid ja kogemusi. Osad kohalikud hindavad lausa kogu perenaise s66gitegemisoskust riisi keetmise p6hjal. Nii ka minu 2mm, hakkas alles siis uskuma et ka mina syya oskan teha, kui oli mu riisi proovinud 🙂

Alles m6ni aeg tagasi ostis mu abikaasa mulle riisikeetja. See on selline pott, mis keedab riisi ise. Ei pea j2lgima et see p6hja ei k6rbeks, hoiab peale riisi valmimist selle sooja ja tulemus on alati s6mer. Lisaks ei l2he riisi raisku, mis tavapotis p6hja pruunistub, kypsetamise ajal. Seda potti soovitaksin just neile, kel riisikeetmine tavatingimustes v2ga h2sti ei suju. Ainus asi, mida tuleb meeles pidada, on see, et riisikeetja tahab rohkem vett saada, v6rreldes keetmisega gaasipliital. Lisandid tuleb aga ennem pannil valmis pruunistada ja seej2rel lisada riisipotti koos toore riisi, vee ja maitseainetega.

Mul endal on riisketmine p2ris k2ppas, v6i v2hemalt oli varemalt, pole enam ammu teinud pliital, lihtsalt armastan seda potti ja soovitan seda neile k6igile kes soovivad lauale maitsvat riisi, aga selle keetmiseks kogemused puuduvad v6i lihtsalt soovib mugavalt, ilma t2pset aega j2rgimata, toidu lauale saada. Mul endal tavaliselt just sel ajal lapsega kodut66de tegemine, nii et pott ise keedab ja minul muret pole. Peale selle pole need potid teab mis kallid ka, minu oma oli 150egp ringis, kui ma 6igesti m2letan. Ja kui juhtub gaas otsa saama, siis riisi saab lauale ikka alati 🙂

p.s. ma pole riisipotis kunagi teinud seda odavat riisi, mis tuleb ise aganatest ja kivikestest puhastada, v6ib olla et toda ei saagi selles potis teha. Aga tavalist, poes myydavat, egiptuse kvaliteetriisi saab kyll.

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

