Uhke moslem?

Leave a comment

April 7, 2015 by Tasneem

T2na m6tisklen ma teemal islami 6igustamine mittemoslemite ees. Mil viisil, v6i kas yldse tuleks sellega tegeleda?

Yks suur p6hjus miks ma ise ei ela mitteislamimaal ongi selles, et ma ei tunne et mul jaguks kannatlikkust ja jaksu oma uskumuste ja iseenda olemuse pidevaks 6igustamiseks teisitim6tlejate ees. Ma olen kes ma olen, ja usun mida usun. On v2he mittemoslemeid, kes suudaksid mind aktsepteerida minu ise2rasustega, ilma kriitika ja m66davaatamiseta. Olen t2heldanud et tihtilugu ongi yhisuste leidmine moslemite ja mittemoslemite vahel, just selleks iseenda olemise 6igustamise peamiseks argumendiks. Jah, meil on ka yhiseid jooni ja palju, l6ppudel6puks oleme me k6ik ju inimesed – nii moslemid kui mittmoselmid.

Siinkohal aga tuleks julgeda olla moslem ning seega ka erineda. Minnes liiale islami 6igustamisega, v6ib seel2bi sattuda olukorda, milles islamit 6igustatakse mitteislamiga. Justkui tahetaks 6elda et islam ise oli jah ebainimlik, ent nyydsed seadused muudavad selle aktsepteeritavaks k6igile, nii moslemeile, kui ka mittemoslemeile.

Pole maailmas mitte yhtegi religiooni, mille vastu oleks nii suur vastuseis, kui seda on islam. Ja selle yle tasuks m6tiskleda. Kes tahab, v6ib vabalt paljastada oma islamifoobilised ideed ning m6tlematult v2ita et see on v6itlus terrorismiga. Neile aga, kes natukene avaramalt julgevad m6tiskleda, neile on selle fakti taga suur teema lahti arutleda.

K6ige efektiivsemaks islamivastu v6itlemise viiskis on olnud moslemite ja mittemoslemite m6ttemaailma suunamine k6ige keelatu ning ebasobiva tolereerimise ning aktsepteerimise teel. K6ik algab m6ttemaailmast, kandub edasi tegudesse ning l6puks moodustab yhiskonna. T2nap2eval on suudetud islamiyhiskond panna uskuma et islamist tulenev ei sobi t2napeva yhsikonda ega islamiyhiskonda yldse. Tuntakse suisa h2bi oma ise2rasuste ning islamist tulenevate eluviiside ees. Lyhidalt, inimeste usk ja usaldus oma religiooni on murtud….usu selgroog on deformeerunud ning seega pole enam tervikut, mida 6igustada v6i esitleda mittemoslemeile.

Ma imetlen k6iki, kes elavad mitteislami yhiskonnas ja suudavad seal j22da sydamega religiooni juurde. K6ige suurem imetlus aga kuulub neile, kes islamit seal tutvustavad ja 6petavad mittemoslemeile. T2nap2eval on islami6petuse juurde tekkinud sellega k2sik2es olev uus haru, mis k2sitleb endas islamit ja sellele vastuoluliselt k2ituvat islamiyhiskonda. Jah, eelnev lause on fakt, mis h6lmab endas kogu teema p6hiprobleemi. Kummas aga on rohkem probleem, kas moslemis, kes ei julge olla ja v2ljenduda oma tegemistes islamist; v6i mittemoslemis, kes ei suuda aktsepteerida midagi, mis pole siiras ja mis oma olemuselt justkui v22ndub teiste elustiilide tyvede ymber, otsides 6igustust iseendaks olemisele?!

Islami tutvustamiseks on minu arvates vaid yks tee ja see on tee l2bi iseenda. Tuleks iseendalt kysida, kas ja mil m22ral ma oma religiooni usaldan? Kas ma olen uhke iseenda moslemiks olemise yle? Kas minu arvates on islam t2iuslik ja kas ma usun selle ainu6igsusesse? Kas ma julgen olla kes ma olen ja kas ma julgen uskuda, mida usun?

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

