Mida saata v2liseestlasele, kes pole 5 aastat egiptusest v2ljas k2inud

1

October 29, 2014 by tasneem

1.sept t2itus minu siinelamise ajast 5 aastat. Mida ma siis k6ige rohkem eestist igatsen:

Eestimaa sygis. Mitte et ma eestis olles neid sygiseseid pimedaid ja sombuseid ilmu olexin nautinud aga eestimaa sygises on miskit, mida meil siin pole ja mille piltide netist vaatamine lausa tibunaha kehale toob. Eestimaa sygises on nii kaunis v2rviline loodus. Seega, palusin 6el saata mulle yx tavaline eesti ajaleht ja m6ned vahtralehed. Neile lisaks oli ta saatnud tammelehti (mis mul t2itsa meelest l2inud olid) ning vististi kastanilehed ka. Eelmisest korrast oli mul m2lestustekarbis ka kastanimunad ja tammet6ru. Kogu neist asjust meisterdasin omale seinale imekauni sygisese pildi. Nyyd on p2ris eestimaa sygis kogu aeg minu egiptuse koduseinal 🙂

untitled

Metsaseeni. P2ris metsaseente maitset ei m2letanudki enam. Meil ju siin vaid shampinjonid. Abikaasa aga, kes purki uudishimulikult uuris, arvas et need seened kyll on pahax l2inud, t2itsa pruunid ju 😀 Metsaseened said serveeritud eestip2rase kartuli ja kastme ning salati k6rvale 😛

Metsamarju. Egiptuses on marjadest esindatud vaid maasikad, tuut, ja viinamrjad. Seega, igatsus igasuguste pohlade, mustikate, vaarikate, s6starde jne j2rele on siin suur. Seekord aga leidsi 6de v2ga omap2rase viisi, kuidas saata ehedat eesti marjamaitset. Nimelt siis on eesti turul selline mahetoode:

1Toode ise sisaldab vaid marja ja mahesuhkurt. Nagu kuivatatud marjale omane, on maitse v2ga naturaalne ning marjakr6ps ise suus sulav. Sortidest on neil veel pohl ja s6strad ja mitmeid segusorte. Pidada olema myygil kaubamajas ja prismas ja ehk veel kusagil. Neil on ka facebookis infolehekylg: https://www.facebook.com/pages/Taarap%C3%B5llu-Talu/240362475998805

Meile maitses vaarika oma rohkem kui mustika, siiski, mustika kr6pse syyes oli v2ga naljakas yxteise lillaks v2rvunud keeli imetleda.

Eesti moosi. Pohlamoosi on eriti vahva saada. Marjamoos aga on pere lemmik ja see hommikuste pannkookide peal oli lastele suurex hitix, isegi abikaasa s6i mitu pannkooki moosiga 🙂

Kuivatatud herneid. Tegelikult toodab egiptus ise ka kuivatatud herneid ja t2iesti taskukohase hinnaga, kahjuks egiptlane ise neid ei kasuta ja seega meie turul ma seda enam pole leidnud. Hernesupi isu aga on suur ja sedasi on kuivatatud herned suureks r66muks. Yx hernepakk aga oli tollit66tajate teravate nugade all katki l6igatud ja sedasi j2ttis mahmoud endast herneraja paki kojutoomise j2rele maha. Kodus aga veeres neid herneteri kogu elutoa p6randale ja l6pux mu pispoja arvas et v6ib k6ik lahtised herned karbist v2lja valada. Niisiis, saime herneid noppida kogu perega, lisaks sellele et mul on plaanis neid hirmutada peagi hernesupiga 😀

Eestikeelseid lasteraamatuid. Mina ise miski suur raamatus6ber pole. Ent minu vanem poeg elakski vist raamatute maailmas. Ta kyll ise veel lugeda ei oska, seega tuleb talle kas ette lugeda, v6i lasta tal nimetada t2hti ning ise ette 6elda mis s6naga tegu et tema j2rele saaks korrata.

Eestimaa kevad. Eestimaa kevad oli minu lemmik aastaaeg. Nii kaunis ja see kevadine 6hk ja need esimesed t2rkavad lilled…..yhed sinilillejuured mulle 6nnestus smuugedada ja loodan et need ilusti kasvama l2hevad siin talve jooksul ja ehk isegi 6nnestub p2ris sinilille 6itsemist egiptuses kogeda, in sha Allah 😉

Rabarberi juur. Rababeri j2rele on isu jube. K6ige naturaalsema rabarberivariandi siit egiptusest olen leidnud carrefouri rabarberimoos, mis pole yle suhkurdatud ja isegi sees on p2ris rabarberi tykke v6i siis kiude ehk. Aga p2ris ehtsale rabarberile see vastu ikka ei saa. Seega sai ka yx rabarberijuur siia smuugeldatud ja ma yritan teda siin ise kasvatama hakata. Kas ka 6nnestub, eks n2ha ole. Minu suurim lootus on see et talv on tulekul ja temperatuurid madalad, siis ehk isegi saab 🙂 Juurikat ymber istutades aga oli avastus missugune….mulle oli koos juurikaga saadetud p2ris ehtne eesti vihmauss 😛 😛 😛 Nyyd elab ta vaeseke minu egiptuse r6dul lillepotis 😀

Lotte, M6mmi Aabits ja muid vahvaid lastesaateid on koos kogu perega lihtsalt supper vaadata.

One thought on “Mida saata v2liseestlasele, kes pole 5 aastat egiptusest v2ljas k2inud

  1. […] Ja muidugi on v2ga suur r66m saada, eelmisel aastal kirjutatud postituses olevaid, killukesi Eestimaast: https://tasneemu.wordpress.com/2014/10/29/mida-saata-v2liseestlasele-kes-pole-5-aastat-egiptusest-v2… […]

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

