Luksus egiptuses

2

October 2, 2013 by Tasneem

Oleme nyydseks elanud m6ned n2dalad uues elupaigas. Seda posti kirjutama ajendas mind kahe elupaiga elukvaliteedi kardinaalne erinevus.

AinShamsi j2i meist maha see t6eline egiptus…siin aga on meile osaks saanud hoopiski teine maailm…ja seda k6ike nimetan ma luksuseks.

On suur luksus kui su prygi viiakse 2ra soovi korral ukse tagant. Mina muidugi viin selle ise maja nurgal asuvasse konterinerisse, mida tyhjendatakse igap2evaselt ja kusagil prygi yle ei aja ega haise. T2navatel on yles seatud v2ikesed prygikastikesed, kuhu saab poetada pisir2mpsu, vastupidiselt Ainshamsile, kus see t2navale jalge alla visatakse v6i mina siiski seda kotis koduni vedasin (usun et ma olin ehk pea ainus kes sedasi seal toimis). Prygi teemal aga peatun veelgi pikemalt…nimelt on meie linnas t2isti olemas prygi sorteerimise v6imalus. Mitte kyll v2ga p6hjalik aga kolme erinevasse kastikesse seda siiski sorteeritakse. Kas sa ei usu? Ma kyll ei usuks kui ise ei n2eks seda…n2itan pilti parem nendest konteineritest

sorteeritud prygi konteinerid

sorteeritud prygi konteinerid

Teise luksusena on meil t2navavalgustus. AinShamsis andsid t2navatele valgust maja alumistel korrustel olevad 2rid. Siin aga on linna poolt kaunis valgustus, mis erineb pargi ja t2navate osades.

J2rgmise luksusena nimetan ma k6nniteesid. Siin on t6elised k6nniteed k6ikjal  kuhu soovi on minna.

Suurim luksus millep2rast me siia kolisime on aga pargid, muruplatsid, taimestik, lillepeenrad, puud, p66sad, pursskkaevud….see k6ik on lihtsalt imeline. Tihti taban end m6ttelt et euroopa aladel on see k6ik looduse poolt antud ja toimib omas rytmis iseeneslikult. Siin aga on see k6ik tehislikult istutatud ja ylal peetud…selleks on tarvis igap2evast kastmist, hooldamist ja pinnasega t66d.

J2rgmise luksusena nimetan ma yhistransporti. Siin ongi t6esti bussipeatused ja korralikud bussid…mis muide on linna elanikele tasuta linna piires ja teistesse linnadesse s6itmise puhul linna kodanikukaardi n2itamisel soodustusega. Pean siinkohal 2ra m2rkima et bussid on t2iesti korralikus t66korras ja kauni v2limusega…v6rdlusena Cairo linnabussid mis vaevu koos pysivad ja kohutava musta tossupilve t2navatele saastavad.

Teine suur luksus misp2rast me siia kolisime on turvalisus. Siin on pea igal t2navanurgal valvepostike kus istub turvamees. Nende k2est saab ka muud abi kui tarvis peaks olema, n2iteks meie saime l2bi turvamehe omale t66lise 6htusel ajal boilerit yles seadistama jne. Politsei meie riigis niikuinii ei t66ta ja linnaosadesse nagu AinShams ei tule ta juba mitmeid aastaid v2ljagi. Seep2rast on turvalisuse probleem Cairos ikka v2ga suur ja kuritegevus lokkab meeletult. On t6eline luksus elada linnas kus ma ei muretse yxk6ik mis kellaajal yxk6ik kuhu linna piires minemise p2rast. Kus ma v6in j2tta lapse jalgratta poe ette, olles kindel et see v2lja tulles seal samas kohas mind ees ootab. Naabrilastel vedelevad vahest rattad kogu 66 maja taga muruplatsil ja kedagi need ei huvita. Yhes6naga on siin linnas mina, mu pere ja mu vara kaitstud.

M2rkimata ei saa j2tta ka puhast 6hku, vaikust, kaunist vaadet kodu r6dult v6i aknast, v2hest rahva arvukust…ma tunnen siiani nagu oleksin kaunil puhkusereisil oma perega 🙂

Yx v2ga omap2rane luksuseliik on p2ike 😛 Nimelt siis egiptus ju p2ikeseriik aga inimesed elavad korterites mis on nagu koopad. Aknaid on v2he, korteri peale v6ib olla aken vaid yx ja paar akent maja tuulutusauku ning needki k6ik kinni topitud ja kaetud et mitte keegi kindlasti korterisse sisse ei n2eks. Siin on mul t2iesti euroopa tyypi korter. Mu elutoa yx sein on suur klaasuks, millest hoovab sisse m6nus tuul ja p2ike, t2ites kogu mu suure toa. 2mm ja 2i kylas k2isid siis j2tsid mulje nagu vampiirid oleks elamises olnud “shamsy gamda awyyy” ja poeti toanurka kuhu p2ike ei kyyndinud ning passiti seal kuni lahkumiseni. hahahahha… Lampe me yldse ei kasuta enne kui vahetlult maghrebi t6mban kardinad ette ja avan tuled. Eks sellel p2ikesel ole ka yx mure. Hommikul magamistuppa sisse  s2rades 2rkab mu pere kell 7:00 juba. Ostsin nyyd omale tumedad suured ja paksud kardinad mis ei lase valgust sisse aga uus unerytm on perel juba sisse kujunenud.

Yldse on siin elu sedasi et ega hilja 6htul inimesed t2navatel ole. Kui Cairos olin harjunud et hommikusel ja p2evasel ajal on v2he rahvast ja 6htul tulevad k6ik v2lja, siis siin elatakse nagu eestiski…hommikul, p2eval ja 6htupoolikul ning magama minnakse varakult et alustada uut p2eva koos kauni p2ikesepaiste ja v2rske hommikukastega muruv2ljadel.

Eks igal heal ole ka omad vead..nii meilgi kui ikka AinShamsis kylas k2ime siis hommikul t2navalt ostetud fuuli ja falafel on see millest siin elades v2ga puudust tunneb. Yldse pole siin t2navarestosid ning vaid yx korralik bakery ja seegi esimeses linnaosas kuhu peab minema auto v6i bussiga. Toitu ostame l2hedal asuvast R/S-st ja harjumusp2rased k66givilja ning linnuliha myygikohad on j22nud meist k6ik maha. Inimesedki on siin teistsugused kellele linnat66lised miskip2rast alt yles vaatavad. Vahest m6tisklen et milleks kyll need inimesed kolisid siia kauni haljastusega linna, kui selle k6ige r66mudest vaid oma r6dult osa saab. Meie Mahmoudiga oleme vist kyll ainsad lapsevanemad meie linnaosas kes k2ivad ja m2ngivad 6ues. On ju nii palju vahvaid murum2nge mida koos lastega m2ngida. Mahmoudil veel oma hobi mida ka t2nava turvamehed temaga jagavad. Mulle lihtsalt ei mahu p2he et koliksin linna, kus on kaunis haljastus ja ma ikkagi liiguksin punktist A punkti B oma uhke autuga ja lapsed viskaks yxinda 6ue ja ise sest k6igest osa ei saakski.

Egiptusel on palju erinevaid n2gusid aga seda elu kus mina praegu elan, saavad lubada endale vaid v2hesed egiptlased. See on t2ielik kontrast tulla Cairo vaesemast keskklassist siia kallisse uuslinnakusse. Aga mitte see polnud mu kogu jutu m6te. Vaid sina, kes sa seda loed ehk kunagi, m6tle kui palju asju sul on ja kas sa neid oskad igap2evaselt hinnata? Kas nurised k6vera t2navam2rgistuse yle? Kas nurised augu yle s6iduteel? Kas nurised v2ikese lastetoetuse yle? Kas tead ka kui suurel osal maailma elanikkonnast polegi mingit toetust riigilt? Kas tead et n2iteks cairos on linnaosi kus s6iduteed polegi…on vaid yxikud asfaldij22nukitykid kesed t2navar2ga? Kas osakd olla t2nulik selle eest et sul on prygikoristusysteem riigi poolt? Kas oskad olla t2nulik looduse helduse eest sinu kodukandis? Kas tead et on olemas linnasid kus majad on ehitatud yxteise kylge ja vastu sedasi et nende vahele ei mahu midagi muud kui kitsas s6idutee v6i  halval juhul tuulutusauk, kui sedagi? Kas teadsid et on paiku kus lapsed pole muru n2inudki ja puid on vaid yxikuid? Kas teadsid et on kodusid kuhu p2ike iialgi sisse ei paista ja lapsed elavad neis nagu vangid, 6ue saab vaid siis kui on poest midagi tarvis? Kas oskad hinnata oma liikluse kordineeritust? Kas tead on paiku maailmas kus liiklus on nii tihe et inimesed ronivad autode vahel m2ngides elu ja surmaga igap2evaselt ruletti? Kus pole mingeid tingimusi s6idukitele ega yhistranspordile. Kus iga vana logu mis v2hegi veel t66tab, see s6idab ja 6nnetuse puhul ei korva keegi kahju ega loe kokku hukkunud inimhingi? Kas oskad hinnata tasuta kvaliteetset kooliharidust ja arstiabi? Kas oskad hinnata inim6iguseid? Seda nimekirja annab venitada veel pikaks-pikaks….mu jutu m6te on et kui sa oskad n2ha ja hinnata seda k6ike mis sul on, siis elad palju 6nnelikumat elu ja koged t6elisi r66msaid emotsioone igal sammul oma elus. See k6ik mis sul on t2na siin ja praegu, ei pruugi sul olla enam homme…ja siis on juba raske sellest r66mu tunda, kui see on kaotatud.

Siia alla panen veel m6ned pildid oma uuest-ajutisest kodulinnast.

yhed paljudesti t2navalilledest

yhed paljudesti t2navalilledest

kaunis 6is

kaunis 6is

rohelus

rohelus

6ied

6ied

haljastusega majasissep22s

haljastusega majasissep22s

t2rkav loodus

t2rkav loodus

lind

lind

linnud

linnud

hiigelsuur ja kole liblikas

hiigelsuur ja kole liblikas

2 thoughts on “Luksus egiptuses

  1. Nele says:

    Kuhu te kolisite, kui see saladus ei ole? Ja vastuseks su pikale reale küsimustele – olles elanud Egiptuses, ma nüüd oskan hinnata 😉 Aga eks inimestel, kes on kogu aeg Euroopas elanud, kellel on kogu aeg see kõik olnud, on see kindlasti raske. Neil ei ole millegagi võrrelda… Ja Egiptuses käies näevad nad mingeid muid hüvesid looduses, mida siin ei ole… päike, meri ja briis, liivarannad aastaringi 😉

    Like

    • tasneem says:

      Kirjeldasin yhte New-Cairo linnadest.
      Mis puutub olemasoleva hindamisse siis siinkohal meenub mulle mu enda jutt kui olin veel 6ige noor. M2letan et mu 6de r22kis mulle et maailmas on riike kus on ainult talv ja suvi ja et talv neis riikides polegi kylm. Minu vastus talle oli et kyll meie oleme ikka 6nnelikud et elame maal kus on neli aastaaega, m6tle kui ma kunagi suureks saan ja kolin sinna maale kus on ainult suvi kogu aeg, kui palju asju mul siis n2gemata j22b 🙂 Lapsed oskavad n2ha imesid enda ymber ja suhtuda ka raskustesse kergemini. Arvan et kui t2iskasvanud keskenduksid rohkem olemasoleva hindamisele siis muutuks ka ellushutmine kergemaks meile endile. Igas maailma paigas on h2id ja halbu kylgi…ei ole olemas maapealset paradiisi…kuid iga indiviidi enda teha on see kuidas ta suhtub endale osaks saanud hyvedesse ning kuidas ta saab hakkama muredega.

      Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

