t2nava-lasteaed

Leave a comment

July 30, 2013 by Tasneem

Siia kolimisest alates on mulle tundunud et siinsed lapsed on kohe eriti 6nneliku lapsep6lvega lapsed. Neil on k6ik see mis oli omal ajal meil…kui kaunis loodus v2lja arvata muidugi. Teisalt on mind alati yllatanud kohalike lapsevanemate yxk6iksus ja hoolimatus oma pisikesi v6sukesi sedasi omapead t2navale visata.

Viimastel kuudel on minu pisem ka juba t2itsa “meheikka” j6udnud ja meil vabadust rohkem ise v2ljas liikuda. Seega veedame t2navatel p2ris mitmeid kordi p2evas aega, hommikuti p2ikeseringil ja 6htupoole kas k2ime midagi ostmas v6i niisama jalutamas v6i nyyd pyhade aeg k2ivad lapsed (minu omad alati t2iskasvanud j2relvaatajaga siiski) n.6. t2navalasteaias.

Olen j2lginud lapsi 6ues ja t2heldanud et pole tegu yldsegi laste niisama t2navatele viskamisega, vaid k6ik toimib samasuguse kaootilise korraga nagu k6ik siinmail.

Lastel on kindlad piirid kust nad v2lja omapead ei tohi minna. Kord vastasmaja bawebi tytar jalutas meiega ja kui olime tema koduuksest juba ehk sadakond meetrit eemal, p66ras ta minu yllatuseks ise tagasi. Seep2rast on ka erinevate t2navate lapsed koondunud gruppidesse ja m2ngivad vaid oma kodu all. Mis muidugi ei puutu suurematesse lastesse, kel ilmselt suuremad piirid k2tte antud.

Lastel kindlat j2relvaatajat t2navatel muidugi pole, ent see eest hoiavad korda k6rvalolevate 2ride t66lised. N2iteks minu r6du all on autoremondit66koja mees, kes vaatab vabadel hetkedel et lapsed kaklema ei l2heks v6i liiga palju ei paugutaks vms. Vahest kui mu lapsed sealpool k6nniteel m2ngivad (see on p2ris mitme meetri pikkune k6nniteeriba kus t6esti saabki k6ndida, ilma et see oleks ohtlikke kanalisatsiooniauke t2is v6i kivikola v6i hoopiski 2ri myygipinnana kasutatav) pakub ta mulle istepinki oma 2ri ees et jalga puhata. Natukese eemal teeristil m2ngivatel lastel hoiavad silma peal m66blirestaureerimist66koja t66lised. Ja teisele poole j22b juba maiustuste 2ri myyja, kes alati istub oma pingiga t2naval, oodates kliente.

Egiptlaste yheks vahvaimaks jooneks see kuidas neile lapsed meeldivad. Ei ole vahet kas enda sugulane v6i v66ras laps, oma parima 2ran2gemise j2rgi (mis tihti kyll ei kattu minu arvamusega laste heaolust) nad ka hoolitsema kukuvad. Kui eestis olen t2heldanud et suurematele lastele ei meeldi v2iksemate eest hoolitseda, siis siin on suuremad lapsed samuti pisemate eest hoolitsemisel suured abik2ed ja nad teevad seda puhtas r66mus ja vabast tahtest. Nii ongi t2naval pisikeste mudilaste eest hoolitsemine suuremate laste r66m. Minu pisikesed ongi enamus ajast teiste laste hoida. Kyll pannakse neid suure ratta selga ja k2rutatakse m66da t2navat, kyll on nad seisva mootorratta otsas v6i autokastis v6i yldsegi auto salongis. Kyll 6petatakse neile jalgpalli v6i aetakse neid m66da t2navat taga. Ja siis j2lle aetakse yhsekoos sipelgaid, kasse v6i muid t2naval elavaid elukaid taga.

Siinseil lastel on t6eline lapsep6lv ja seda on v2ga armas k6rvalt vaadata. Eks t2nava-lasteaial ole ka omad mured nagu n2iteks ohtlikkus erinevate s6idukite poolt v6i kohutav tolm, prygi ja terav ehitusr2mps ning haljastuse v2hesus ja ma ei arva et mu lastel on siin yleskasvamine parim elukeskkond mida neile tahaksin aga niikaua kuni me veel siin elame, niikaua naudime seda head, mida pakub sinne keskkond, sest lahkudes ei pruugi me eest leida kogu seda s6bralikkust, yhte hoidmist, r66mu ja lusti, kus t2naval m2ngivad lapsed oleks nagu yx suur perekond.

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.