Presidendivastase liikumise vastuseisust

Leave a comment

June 30, 2013 by tasneem

6eldakse et poliitika ja religioon viib k6ige enam suhteid riidu. Ja nii ongi kogu egiptuse maa justkui riius ja k2ib yx kole 2rplemine juba mitu aastat.

Minu tutvusringkond valdavalt toetab presidendivastat liikumist. Iseenesest pole minu jaoks probleem aktsepteerida teistsuguse poliitilise vaatega inimesi kui ma ise…v6i religioosse.

Miks ma aga ei aktsepteeri inimesi kes on presidendivastased v6i nende toetajad?

Vastus on lihtne. Ma ei suuda l2vida inimestega kes toetavad v2givalda ja ebastabiilsust. Minu silmis on k6ik need surmad, majanduse pidev langus ja rahva l6hestumine nende hingel.

Ma pole miski MB toetaja kunagi olnud ega eesrindlik presidendi pooldaja. Kuid need mehed kes teda maha tahavad v6tta, on ikka kordades suuremad kollid, kui praegune president ise. Poliitika on r2pane m2ng ja seda mitte ainult egiptuses … aga siin tundub see rahva omale poolele kaasamine kuidagi eriti r2paste viisidega toimuvat, et tekib kysimus juba sellelt maalt et millise sydamega see inimene siis ikkagi on, kes sellist tegevust toetab? Ma ei usu et minu tutvusringkonnas on nii rumalaid inimesi, kes t6simeeli veel t2nasel p2eval usuvad, et toimub revolutsioon. Kogu see teema on ikka kordades laiem ja kes on hea pool kogu loos on v6imatu tuvastada. Toimub justkui debatt teemal kumb on riiki h2vitavam pool ja kumb on seda v2hemal m22ral.

Kes on need inimesed kes totavad presidendi maha v6tmist ja mis on nende oletatavad tagamaad?

No seal on politsei ja kohus ning teised vana systeemi pooldajad. Nemad on oma sissetuleku ja h2marate tegude p2rast mures ning soovivad yxk6ik keda presidendiks, aga mitte kindlasti ausat inimest, kes riigis midagi muudaks, kuna sellest muutuks ju ka nende mugav eluj2rg. Juba see fakt peaks panema inimesi m6tlema et kuidas saab olla tegu revolutsiooniga, kui kaasatakse revolutsioonivastaseid.

Sinna presidendivastaste hulka kuuluvad veel igasugused kinnimakstud ja mitte kinnimakstud kriminaalid. Mind ennast paneb imestama et on inimesi kes toetavad kriminaalide ryhmitust black bloc, kes sisuliselt p6letavad ja ryysatvad me linnat2navaid juba ligi aasta aega. Minu m6istus ei v6ta vastu seda fakti et inimsyda suudab sellist tegevust toetada. Nad v2givallatsevad ka ju tavakodanike peal ja nende hingel on ka mitmeid surmajuhtumeid t2naseks p2evaks….seega ka nende toetajate hingel.

Presidendivastaste hulka kuulub kogu egiptuse n.6. eliit ja nende j2rgijad. Ma just nimetan neid tinglikult, kuna minu joaks on nad tyhjad inimesed, kes kompenseerivad oma hingelist tyhjust avaliku t2helepanuga. Nende oletatav hirm on tulenev islamist. Nad on ise v2ga religiooniv66rad inimesed ja soovivad elada “vabaduses”, nii nagu seda on “vabad” maad euroopas v6i mujal. K2ivad pildid internetis kuidas see egiptuse “eliit” on kogunenud tahririle ja t6mbavad seal narkotsi ja teevad muid “v2gitegusid” omavahel. Nad on egiptuse tylgastavam pool minu jaoks.

Kindlasti ei tohiks 2ra unustada egiptuse kristlasi kes moodustavad 10-15% elanikkonnast (yle 8 miljoni elaniku). Nende teema on eraldi teema ja minu arvates siusliselt valitsuse poolt lahendamata teema, mille tagaj2rjel on nad t2is hirme ja vastuseisu teise religiooni suhtes, mitte otseselt valitsuse v6i presidendi vastu. Aga kes teab, kuuldavasti olid nemad enamuses k6ik protestidele kutsutud oma kirikuisade poolt.

Suur hulk on ka neid kes meedia m6jul on liitunud selle liikumisega. Sellistest on lihtsalt kahju, kuna nad pole suutnud ise m2rgata milliste valede ja ebaausate v6tetega inimesi sinna liikumisse kaasatakse. Minus l6i juba see esimese hoiatuse et ega sel liikumisel ausad kavatsused pole. Sest et kui oleks, siis poleks vaja niimodi valetada ja rahvaga manipuleerida ning oma vastast pidevalt provokatseerida. Meedial on omap2rane v6ime rahvast muuta robotid, kes yx yhele samu v2iteid esitlevad, vaevumata neid isegi omale meelep2rasemalt ymber s6nastama.

Ma siinkohal ei hakka pikemalt peatuma anonymous ja april 6 gruppide seotusega kogu tegevusele aga lugeja v6iks ise arutleda natuke kyll teemal et kes on liikumise juhid, mis on nende tagamaad ja kust tegelikult k6ik alguse saab!

Kogu loo m6te minu jaoks on selles et ma ikkagist ei suuda ega tahagi m6ista, mis on see inimsyda, kes toetab nii r2past liikumist kui seda on president Morsi vastane liikumine.

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

