Haljastuse seos putukatega

1

May 8, 2013 by Tasneem

SAM_4081Sellest ajast alates kui me siia kolisime on meie r6du all kasvanud lopsakas puu. See puu pakkus meile alt t2navalt privaatsust ja ylevalt all rohelust. L2ksin mina t2na r6dule ja alla vaadates tundus k6ik kuidagi lage. Ei saanud esimese hooga arugi mis toimunud on, kuniks mu silmad j2id peatuma imelikul puuj2ndrikul, oksad maha saetud. Mul l6i vaatepilt lausa sydamest l2bi. Siin hallis linnas on iga rohelible hindamatu v22rtusega. Paistab aga et mitte k6ik pole minuga samal arvamusel.

K2is siis Mahmoud kysimas majaomanikelt et kuhu meie puu kadunud on ja sai vastuseks et puu toob putukaid ja nemad saagisid puu maha. Kui ma nyyd meenutan aega mil siia kolisime siis see puukene on ikka korralikult k6rgust v6tnud selle ajaga ja putukaid t6esti on viimasel aastal palju rohkem kui eelnevatel. Ehk selles jutus ongi t6etera sees aga putukate tyytamist ei saa ju panna kaalukausile rohelusega ometi.

Mahmoud teadis ka r22kida et tema ema t2naval oli varemalt samuti palju puid putukate p2rast maha v6etud. Ma ise m6tlen et mis putukatest siis jutt on. Mina olen t2heldanud k2rbeste ja s22skede arvukuse suurenemist. Ise pidasin p6hjuseks prygimahapaneku kohta, mis kyll suhteliselt kaugeks j22b meie majast aga tundus k6ige t6en2olisem p6hjus olevat. Tegelikult on veel yhed putukad. Miskid pisikesed lendavad k2rbsed. Ja need hammustavad nii tugevalt et mul alati auk naha sees ja oi kus sygeleb ja verile alati kratsin ja l66b j6hkra kubla yles ja siis ma muud sellega ei oska teha kui desinfitseerin seda ja mitu n2dalat paraneb ja l6puks j22vad isegi piskised armid m6neks ajaks. Need putukad teisi pereliikmeid ei s66, ainult mind. 6nneks on nad valgusele v2ga tundlikud ja meie lambiga putukapyydja nad m6nekymne minutiga kinni pyyab ja ohutuks teeb.

Niipalju siis putukatest, haljastusest ja egiptlaste m6tlemisest. p.s. kohalikud kodudes ka ei kasvata elus taimi, sest et see toob putukad tuppa. Mis putukatest j2llegi jutt, ma nyyd j22n vastuse v6lgu 🙂

One thought on “Haljastuse seos putukatega

  1. Kaja says:

    Ma arvan et jutt neist pisikestest sipelgatest…. ma endal siin trepil kasvavate lillede juures t@heldasin kyll neid sipelgaid.

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

