Zalabia katsetused

Leave a comment

February 16, 2012 by Tasneem

On väga vähe kohalikke maiustusi mida ma ise teen või mis mulle üldse maitsevad. Zalabia on nagu iga teinegi kohalik maiustus. Tainas ei koosne suurt mitte millegist ja maitset annab siirup või pähklikatted. Väljast ostetud zalabia pole mulle mitte kunagi maitsenud. See on kuidagi kõva olnud alati ja selline siirupijunn, pole miski minu maitsele. Ent koju mulle toodi poolvalmispakk hiljuti ja oh seda üllatust kui valmisproduktiks pesuehtne pontsik oli. Sealt tekkis mul hulganisti mõtteid proovida algusest lõpuni ise teha, erinevaid maitseid ja taignalisandeid. Mahmoud oli kohe kindla arvamusega, et ega tema muud söö kui ainult seda originali, mis siis on tavaline zalabia siirupisse kastetud. Ma arvan et kui ühele eestlasele ka öelda et kas te soovite kakaomaitselist või apelsinimaitselist pontsikut, siis vastuseks tuleks kindlasti et ei tänan, tavalist paluks. 🙂
Aga panen siis kirja mida tegin ja mida proovisin.

Tainas (see on väga hea taigna retsept, jääb mõnusalt pehme ja pontsikune 🙂
1 pakk kuivpärmi
1/4 klaas sooja vett pärmi jaoks
1tl suhkrut
1 klaas vett (taignale)
1 klaas piima
3,5 klaasi jahu
3 spl õli

Siirup:
2 klaasi suhkrut
1 klaas vett
1tl sidrunimahla (ma eelmine kord tegin ilma sidrunimahlata ja mulle meeldis rohkem ilma. Aga see vist maitseasi rohkem)
1 pakk vanillat

Sega pärm sooja veega kuni see lahustub. Lisa suhkur ja jäta pärm aktiveeruma kuni 20min või kuni ilusti vahutama hakkab. Soenda üks klaas vett ja piim käesoojaks. Sega hulka aktiveerunud pärm. Nüüd lisa õli ja jahu ning sega ühtlaseks taignaks. Jäta räti alla sooja kohta kerkima.

Samal ajal valmista siirup. Sega suhkur, vesi ja (sidrunimahl) ja kuumuta kuni keemiseni. Kogu aeg segades. Kui keema tõuseb, siis keera kuumus väiksemaks ja kogu aeg segades lase keeda veel 5min. Eemalda tulelt ja sega hulka vanilli. Jäta jahtuma. Kui on piisavalt maha jahtunud, siis tõsta külmkappi tahenema.

Kui tainas on kerkinud 1h, sega kõik mullid taignast välja ja jäta veel 1h sooja kohta edasi kerkima.

Kuumuta potis ohtralt õli. Märja teelusikaga pane kuuma õlisse väikeseid taignakoguseid. Küpseta kuldpruuniks. Välja võttes aseta paberile, mis tõmbab üleliigse õli endasse.

Kui pallikesed kõik valmis, siis kasta nad üksteise järel siirupisse ja soovi korral kaunista.

Mina katsetasin 3 erinevat taignamaitset. Kõigepealt tavaline täpselt retsepti järgi on mõnus pehme pontsikutainas. Teiseks tegin natuke kakaomaitselisi. Lisasin taignale kakaod aga selle maitse küll peale küpsetamist tunda enam polnud nagu. Jättis vaid tumeda värvi, mis kuldpruunide kõrval isegi mitte ilus välja ei näinud. Et kakaoga ma enam ei tee küll. Aga kolmas taigen mida tegin oli siis apelsiniessentsiga. See tuli õrna apelsinimaitsega ja koos sidrunimaitselise siirupiga sobis väga hästi. (See sidrun siirupi sees on tunda vaid alguses kui zalabia suhu paned, natuke närida siis on juba pontsiku maitse ja sidrunit ei ole enam nagu väga tunda). Seda apelsinizalabiat kavatsen teinekordki teha. Oli üks meie lemmikutset.

Erinevatest katetest proovisin (kate läheb siis peale siirupisse kastmist peale) nonparelle. No need ei anna miskit maitset aga kuna mul nad kodus olid, siis mõtlesin mõned värvilisemad teha ka. Lauale ilus panna 🙂
Järgmisena tegin mõned pähklipuru kattega. Tõeline üllatus. Hoopiski teine maitse tuleb ja see oli meie mõlemi lemmikuks. Soovitan kindlasti proovida. Ma ei oodanud sellest kattest küll suurt midagi aga tulemus oli super.
Kookoshelbekate jääb küll kaunis, ent pole midagi erilist. Mu meelest ei anna eriti maitset. Ma arvan et kui ilu mõttes teha, siis võib mõned teha ju ka teinekordki aga maitsepoolest ei ole vaeva väärt.
Kaneeli&suhkru kate. See on päris omapärane ja täitsa sobib. Pole midagi super head aga mulle meeldis. Kellele meeldib kaneel, siis sellele meeldib ka see kate mu arvates.

Et meie pere lemmikuteks on siis original (lihtsalt siirupisse kastetud, ilma katteta), apelsinimaitselisest taignast (lihtsalt siirupisse kastetud, ilma katteta), original pähklikattega ja minule endale meeldis veel kaneelikattega. Aga kui keegi veel miskeid katsetusi teeb ja midagi väga head tuleb, siis kõik soovitused on teretulnud 🙂

Ja siia alla siis ka pilt minu tehtud zalabiast

SAM_2430

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

