Ma tahan olla sul ainus!

1

October 22, 2011 by Tasneem

Selle kuu „Iqra“ peateema on palju laineid löönud ja ilmselt kõik vist ootavad uut numbrit suure elevusega. Nii ka minu mõtted on polügaamilise abielu teemal püsinud ja olen jälginud erinevaid arutelusid kõrvalt ning ka mõnes oma sõna sekka öelnud. Ma üldse ei hakka lahkama, et mis on polügaamia islamis. See on nii lai teema ja kel huvi loeb ise selle kohta, ning arvatavasti on ka korralik ülevaade ajakirjas olemas.
Minu enda abielu on jõudnud punkti, kus on tulnud mõttesse soovitada oma abikaasal võtta teine naine minu kõrvale. Ma ei hakka siinkohal pikalt rääkima sellest et mu abikaasa polnudki nõus selle mõttega ja et tal ka majandulikult polekski võimalik; minu enda jaoks hoopiski põnevam teema ja suurem takistus on minu eneshinnang, mis oletatavalt selle tagajärjel korrallikult kannatada saaks.
Aga asume siis asja juurde. Nimelt mulle ei meedi jagada oma meest intiimsel tasandil teise naisega. Kas põhjuseks võib lugeda puhtalt armukadeduse? Kindlasti omajagu on seal ka seda. Aga lisaks armukadedusele on seal kindlasti ka osa isekust ja suur osa ühiskonnast kaasa saadud põhimõtteid. Ma olen ju siiski üles kasvanud eesti ühiskonnas, kus on aktsepteeritav vaid üks naine. Kõik kes on teine/kolmas või neljas on armuksed, litsid, hoorad…. Ega mina ometi pole nõus see ise olema, või laskma oma mehel omada sellist enda kõrval.
Kas esimese naise väärtus tõesti langeb kui sinna lisandub veel teine? Islamiühiskonnas on vastupidine mõtlemine, polügaamne abielu on sama väärtustatud kui monogaamne ning keegi pole ses suhtes odavam kui teine. Loomulikult on ka moslemite hulgas palju inimesi kes ei soovi ühel või teisel põhjusel sellises abielus olla. Aga eks elus on kõigega nii, et ennem kui enda elu pole põhjust andnud, siis endast erinevaid on raske mõista. Hea on teada, et Jumal on meile lubanud ka mitmenaisepidamise, mis on reguleeritud ja kõigil on omad õigused ning kohustused. Keegi ei ole sunnitud sellisesse abiellu ja igaühel on oma vaba valik. Minu elu on näidanud väga selgelt, et võib olla ka täiesti mitteäärmuslikke olukordi, milles selline lahendus oleks igati positiivne.
Minnes tagasi minu jutu peamõtte juurde, siis võiks igaüks kes on polügaamse abielu põhimõtteline vastane, endalt küsida, et kust tuleb tema arvamus, et ainult üks naine on väärtustatud? Kui palju me tegelikult laseme oma igapäeva elu juhtida põhimõtetel, millesse me väga palju üldse süüvinud polegi ja peame midagi õigeks ainult seetõttu, et ühiskond on meid sedasi mõtlema suunanud? Kui palju me oma elus teeme isekaid otsuseid, mille põhjuste tagamaid me tegelikult ei mõistagi? Miks ma mõtlen sedasi nagu ma mõtlen? Ja kui suur osa tegelikkuses kogu lool on tunnetel? Kas pidades polügaamset abielu normaalseks, muutuks armastus väiksemaks, või poolikuks?
Ma olen tähele pannud, et mida rohkem kedagi arvustada, seda rohkem Jumal saadab sinu teele olukordi, millest õppida. Lihtsalt püüdke analüüsida oma otsuste ja väärtushinnagute tagamaid. Leida nende algne põhjus ei olegi alati nii lihtne aga selgust tooks see teie maailma kindlasti.

Ilmunud “Iqra” nr.27

One thought on “Ma tahan olla sul ainus!

  1. […] nelja vahel v6rdselt nii oma aega kui raha (polygaamilise abielu teemal olen p6gusalt peatunud 22.okt 2011 postis), siis muutub kogu teema suisa ajuvabaks. Kuidas siis peab naine elama neil p2evil, mil abikaasa […]

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

