Minu musalla

3

August 22, 2011 by Tasneem

Minu musalla (palvevaip) on pärit hoopiski eesti moslemite käest. See oli siis kolm aastat tagasi, vahetult enne Ramadani otsisin eestis palvevaipa. Ei teadnud ma tollal milline see välja peab nägema ja mis tingimused sellele on. Millegipärast arvasin et ega ilma selle vaibata palvetada saa. Tegelikkuses on palvevaibal vaid paar nõudmist: peab olema puhas ja lihtne. Ei pea olema isegi vaip, kui seda käepärast pole, võib olla ükskõik milline puhas kangas või koht. Olen näinud siin poes isegi müüdavat selliseid imepisikesi vaibakesi, need on neile kes käivad reisil kusagil ja hea kotti pista. Palve ajal sinna muidugi tervenisti peale ei mahu aga kasutatakse seda siis otsmiku all.
Tagasi minu vaiba juurde. Nimelt olin siis peaagu moslemiks astuja. Tollal esitasin oma vaibaotsingu küsimuse kusagil OQ moslemite portaalis ja sealt mind juhatati kohe kenasti sunna moslemite juurde, et nemad jagavad palvevaipu. Siiani mõtlen, et kes oli see armas OQ moslem kes selle vihjega mind hoopiski usu õige suunani juhatas. Aga ega polegi väga oluline, loodan et ta saab oma tasu nüüd veelgi suurema selle eest.
Lõpuks leidsingi õige koha netist üles ja saatsin oma vaibasoovi teele. Kui pakk pidavat teele olema saadetud ja juba aega palju möödas, siis mida polnud, oli minu pakike, mis kuidagi Tallinnasse ei tahtnud jõuda. Käisin Postimajas küsimas aga tulutult. Lõpuks võtsin kätte ja läksin saatja andmetega ja enda omadega postimajas kuhugi alla korrusele ja seal siis hakati otsima mu pakki. Kaua aega see võttis, kogu arvestamine käis seal nagu vanal ajal, et oli üks suur klade ja pastakas ja sealt siis ajasime näpuga järge. Mina muidugi olin selle klade taga, otsisin sealt ja teised otsisid pakkide hulgast. Lõpuks, peale pikka-pikka otsimist ma sain ikkagi oma pakikese kätte. Alhamdulillah!
Ja oli siis põnev seda avada. Seal oli veel palvetamiseks rätt ja islamimaterjali lugemiseks.

Siiani on see musalla mulle väga kallis. Mulle ei meeldi vaadata kui ükskõikselt kohalikud oma vaipadega ringi käivad. Küll leiab seda põrandakattena, küll laudlinana, küll kapile kila-kola alla jne….ega see vist vale pole, kui seda otseselt palvetamiseks ei kasutata hekel. Aga minu oma nii raske vaevaga saadud ja hoian seda väga. Selle koht on kohe Koraani ja koraani tõlke kõrval, koos palvehelmestega, kapi peal. Voldin selle alati ilusti kokku peale palvetamist ja asetan oma kohale. Kui abikaasa võtab minu musalla palvetamiseks ja seda kunagi nii täpselt kokku ei voldi, siis see kohe häirib mind. Ja üleüldse mulle ei meeldi palvetada külaistetoa musallal, tahan enda oma 🙂

SAM_1627

3 thoughts on “Minu musalla

  1. Anonymous says:

    🙂

    Sul auke pole juba sisse kulunud?:P Mul on mitu vaipa “läbi” läinud nii, et jala ja otsmiku kohad on täitsa sisse kulunud.

    Like

  2. Anonymous says:

    minu ka

    minul on ka eestist saadud roheline ilus 😀 kuna see on selline paksem ja ilus siis tykk aega ma seda kasutada ei tahtnud siis kasutasin yhte punast mis egist sain see on juba kulunud 😀 nyyd on kasutusel see ime armas roheline

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

