Usalda oma religiooni

Leave a comment

July 8, 2011 by tasneem

And Moses said: O my people! If ye have believed in Allah then put trust in Him, if ye have indeed surrendered (unto Him)! [10:84]

Nii mõnelegi ehk on hakanud silma minu väide, et islamit pole võimalik järgida, kui sa seda ei mõista. Seda võib seletada nõrga usuga. Ühest küljest ma justkui pidevalt püüaks leida tõestust, et sammun õigel teel, usaldamata end täielikult religiooni rüppe. Justkui ma ei usuks, et Jumal on meile andnud vaid parima ning kui religioon midagi ette näeb, siis see on vaid meie endi kaitseks ja heaoluks.

Teisalt aga võib seda vaadelda sedasi, et tegelikult ma ikkagi usaldan islamit. Ent kui sel on nõudmiseid, mille täitmine mulle esmapilgul raskusi valmistab, siis sisuliselt ma ju ei mõista selle nõude vajalikkust. Sellest tulenevalt ei saavuta ma mitte hingerahu, nagu seda islam ju tegelikult annab, vaid hoopis viin end pingesse ning lõpkokkuvõtteks kasu asemel külvan enesesse kahju.

Abdur Rahman bin Abi Bakra’sfather (r.a.)narrated that the Prophet(s.a.w.s.)said: “If Allah wants to do good to a person, He makes him comprehend the religion and of course knowledge is attained by learning.” (Bukhari 1/67)

Minu arusaamade kohaselt ma ju mitte ei lükka ensest eemale religioonis mõistetamatute tahkude täitmist otseselt, vaid lükkan selle edasi seniks, kuni mõistan tagamaid.Ma ju siiski jätkan enesele arusaamatu nõude üle mõtisklemist ning palun Jumalalt juhatust.

Seega ma ei välista seda, et minu usutugevus pole täiuslik. Ma imetlen moslemeid, kes suudavad usku järgida, ka ilma seda otseselt mõistmata. Kellele ei valmista raskusi ükski punkt selles, ning ainus arvestatav põhjus on teadmine, et Jumal ei palu meil teha mitte midagi, mis ei tooks enesega kaasa meie heaolu. Teisalt aga olen mina oma teel islamis seadnund eesmärgiks võimalikult palju mõista. Kui sellega kaasneb ajutine viibimine religioonis, ent lõpptulemusena hakkan ma nõuet täitma veelgi suurema entusiasmi ning tänulikkusega, siis võiks öelda, et eesmärk põhjendab abinõu.

Kas ma olen ses suhtes vale islamis? Ehk küll. Ent minu jaoks on olulisem olla seal kus ma hetkel viibin, liikudes rahus oma religioonis paremaks saamise poole. Ja lõppkokkuvõttes on vaid üks kohtumõistja ja kui ma ei saa vastust oma küsimusele maises elus, siis viimsel päeval kindlasti. Allah olgu mulle armuline!

(ilmunud “Iqra” nr. 25)

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

