Miks ma end katan?

1

July 7, 2011 by tasneem

Ja ütle usklikele naistele, et nad langetaksid oma pilgud ja hoiaksid oma privaatseid kehaosi, et nad ei näitaks oma ilu (nii loomulikku ilu kui ka ehteid), välja arvatud, mis sellest on ilmne (mis on vajalik – nt silmad, et näha teed) ning et nad tõmbaksid oma khimaarid[1] üle oma kaelaava (dekoltee) ja ei näitaks oma ilu, välja arvatud oma abikaasadele või oma isadele või oma abikaasade isadele või oma poegadele või oma mehe poegadele või oma vendadele või oma vennapoegadele või oma õepoegadele või (moslemi)naistele või orjataridele või teenritele, kes on seksuaalihast vabad (vanad, haiged, varem ka kastreeritud) või väikestele lastele, kel pole veel naiste seksuaalsusest aimu ja et nad ei hargitaks oma jalgu, et mitte tõmmata tähelepanu oma varjatud ilule. Oo usklikud, pöörduge kõik koos patukahetsuses Jumala poole, et teid võiks saata edu.” (24:30-31)

„Oo Prohvet, ütle oma naistele ja tütardele ja usklike naistele, et nad tõmbaksid oma žilbaabid[2] enda ümber. On parem, et neid tuntakse (austusväärsete naistena) ja ei tülitata. Ja Jumal on Andestav, Halastavaim.“ (33:59)

[1] Juba islamieelsel ajal kanti araabia naiste seas pearätte, kuid need seoti reeglina kinni kukla tagant. See värss käsib naistel oma rätikud kinnitada eest, et kaetud saaks ka paljas kael ja rind. (Ibn Kathir) Khimaar on seega riideese, mis katab naise keha peast rinnani või isegi vöökohani.

[2] žilbaab (mitm – žalaabib) – pikk, laia lõikega riideese, mis katab kogu naise keha, välja arvatud pea, kaela ja käelabad (liikudes ka jalalabad).

(tõlge islam.pri)

Et siis lühidalt esmapõhjus on minu religioonist tulenev. Kuna nii on see ette nähtud, siis nii ma ka end katan.
Kes mind juba teavad/tunnevad, need ilmselt ka usuvad, et mulle pole tavaks üldjuhul täita reegleid mille tagamaid ma pole enesele selgeks mõelnud.
Nii ka enese katmise nõudega. Katan ma end sisuliselt seepärast, et kaetud naine väärtustab oma keha ja iseend. Ma ei soovi esmalt eksponeerida võõrastele pilkudele oma keha ja seejärel lasta neil mind ka selle põhjal hinnata. Mulle ka ei ole meelepärane kõndida tänaval, paljastades oma keha ja püüdes seeläbi meesterahvaste pilke. Ma tunnen ja tean, et see kes mina olen, on väärt tunduvalt enamat, kui enese keha teistele “söödaks” pakkumine. Pole vist kuigi raske mõista et esmamulje määrab paljutki. Ja esmamulje eeskätt siiski sõltub vaid välisest. Ning kui siit liikuda edasi esmamuljest igapäevase suhtluseni (tööalase vms) siis on hea teada et mind hinnatakse seetõttu mida ma teen/kes mina olen, mitte aga seetõttu et mul täna nii kaunis meik on ja juuksur eile lõikas megalt armsa soengu pähe ja üleüldse olen ma ääretult sale ja minu kehavormid meeldivad kõigile.
Suhtlesin mõned päevad tagasi ühe oma väga armsa tuttavaga ja tema vaade korrektse hijabi kandmisele põhines sellel, et esmalt täita islami 5 põhilist reeglit ning alles seerjärel võiks asuda täitma seda välist nõuet. Mis iseeneset pole ju kuidagi väär. Ent minu isiklik arvamus siiski taandub mõttele, et on tore kui enda keha ja iseend väärtustavad ka mittemoslemid. Seega on enese katmise vajadus religiooniga tihedalt seotud, ent selle vajalikkuse tagamaa on iseseisev ja võib ka eksisteerida islamist eraldi. Ja kui nii mõtiskleda seda teemat, siis on tore ju kui me end katame, isegi kui esimesed 5 nõuet mingil põhjusel logisevad.

Kui nüüd laiemalt teemat vaadelda siis ma katan end ka seetõttu et mitte püüda tähelepanu ja seeläbi luua soodsaid võimalusi pattu langemiseks. Tähelepanu just oma iluga. Mis loomulikult ei tähenda seda, et kui mina kord vanaks saan ja krimpsu tõmbun, siis oleks mul justkui luba hakata ühtäkki alasti ringi käima. Pigem läheb see arutelu juba niqabi kandmise ja mitte kandmise alla.
Et siis miks mina soovin hakata mõne aja pärast niqabi kandma? Lühidalt seisneb põhjus selles et ma olen siiski noor, ilus võõramaalane siin egiptuse ühiskonnas ja püüan pilke kõikjal kuhu lähen. Selle peamise põhjuse tõttu sooviksin end katta üleni, vältides seega liigset tähelepanu, mis mulle hetkel paraku kõikjal osaks saab.
Kui siit nüüd edasi arutleda sellel teemal et niqab ainult araabia maailmas või ka mujal, kus valdavaks ei ole islami usk, siis siinkohal on minu arvamus, et kes seda soovib teha, siis ei tohiks keegi teda takistada. See on ju iga inimese vaba valik ja siiani pole keegi suutnud tuua väidet, mis mu arvamuse kummutaks.
Kui rääkida minust enesest, siis mina eelistaksin mitteislami ühiskonnas siiski piirduda hijabiga, ning araabiamaailmas kuni vanaduse saabumiseni niqabi. Aga see on puhtalt minu eelistus.

Kohe kindlasti ei kata mina end kultuurilise kuuluvuse tõttu. Ma ei usu et ma oleksin nõus end katma puhtalt seetõttu, et kõik teised ju teevad sedasi minu ümber. Ja üleüldse on nad seda aegade algusest saati teinud. Püüan täita punkte islamist mida mõistan; mida mitte, seda õppida ning hoida eraldi religiooni ja kultuuri. Kuna kultuur ei ole Jumalik õpetus vaid pelgalt sisseharjunud tavad, mis paraku tihtilugu lähevad vastuollu Jumaliku õpetusega.

(ilmunud “Iqra” nr. 26)

One thought on “Miks ma end katan?

  1. […] et naine peab sealjuures olema korralikult kaetud (enese katmise kohta olen kirjutanud varemalt 1,2 postitust) ning kohtumised peaksid olema sellised, kus ei viibi mittemahrameid (siinkohal ei […]

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

