Ilu on vaataja silmades

1

July 7, 2011 by Tasneem

Eelmise postitusega seoses tekkis väike mõtteavaldus FB-s ning otsutasin selle teema siia ka endale lahti kirjutada.

Et siis sisuliselt rääkisin ma seal füülisest ilust, mitte aga ilust selle laiemas mõistes. Seega kui mina end katan, siis ma mitte ei tee end koledaks, vaid varjan oma füülisise ilu, tuues nähtavale enda tagasihoidlikkuse ning väärikuse.

Siinkohal tuleb mul meelde seik, mil olin just eluetapis, kus sisuliselt polnud endaga rahul, seal kus ma hetkel viibisin. Elan Cairo ühes mitte päris vaeste rajoonis, ent ka mitte rikaste linnaosas. Ehk siis püüdes panna AinShamsi skaalale vaesus versus rikkus, siis ehk allapoole kesmist, kaldudes vaesemale poolele. Olen siia kolimisest saadik näinud oma tänavaid kaunina. Jah, siin on prügi ja autod vaat et sõidavad üle üksteise, tingimused on nigelad ja haljastust minimaalselt….ent mina selle kõige kõrval nägin ka ilu, mida mulle tundub ükski mind külastanud isik ei suutnud näha. Nimelt nägin mina ilusaid kaetud naisi; mosheesid mis oma lihtsuses ja väiksuses võlusid; vaeseid, kes vaatamata oma kehvale majanduslikule olukorrale, kiirgasid kummalist soojust ja rahu; meesterahvad, kes vastupidiselt turismipiirkondadele, mitte ei jõllita mind pealaest jalatallani, vaid märgates minu pilku, pööravad endi pilgud maha või ei tee minust kuigi palju üldse välja. Kuidagi turvaline on siin, vaatamata aeg-ajalt maja taga kostvatele püssilaskudele. Kuidagi kodune on siin, olenemata sellest et ma pole inimene kes armastab elada kärarikkas ja ülerahvastatud piirkonnas. Kas see kõik ei tundu mitte kummaline? Ma kunagi varem ei vaevanud oma pead sellega, et miks keegi teine ei näe mu kodukanti nii nagu mina seda näen. Kuni selle päevani, mil olin jõudnud omadega etappi, kus tundsin ängistust ja ainus soov oli siit pääseda. Sel päeval käisime ka autoga pisut ringi sõitmas. Vaadates autoaknast välja tabas mind pehmelt öeldes shokk. Ma nägin laga, vaesust, prügi, tolmu alla mattunud üksikuid kuivanud taimejäänuseid, masendavalt halle ja koledaid tänavaid. Ent niipea kui ma suutsin oma sisemisest rahutusest taaskord rahu lainele end suunata, muutusid ka kodutänavad jälle samasuguseks nagu need olid olnud varem. Ma nägin taas üksikuid õisi pöösastel; nii mõnigi palmipuu hakkas silma; lipuvärvides puutüvesid ja majaseinu; must-valgeks võõbatud üksikuid tee äärekive; imekauneid hijabe ja abeyasid; neist veelgi kaunemaid niqabe; isasid, kes kannavad magavaid lapsi süles; emasid kes mängivad puuviljaleti taga oma lastega, teenides samal ajal elatist, ent nende naeratus selle kõige taustal on äärmiselt südant soojendav…ja palju, palju muud.

Et siis taaskord on olukord just täpselt selline, nagu sa seda näha tahad. Kui sina näed niqabi kui enese füüsilise ilu häbenemist, või ehk veel mingil teisel moel, siis näiteks mina näen seda eriliselt kaunina. Kuna mina hindan selle musta värvi keha üleni katva riideeseme teisi omadusi. Seepärast ma ei saa kurvaks kui sa laidad või ei jaga mu vaateid. Ma tean, et me lihtsalt asume oma hinges erinevates paikades. Meie väärtushinnangud ja maailmavaade on erinevad, ent põhjus miks ma sinuga ikkagi suhelda soovin peitub selles et sa oled siiki minu jaoks huvitav. Sinul on tihti omapäraseid mõtteid, millest ma teinekord leian eneselegi sobivaid, või mis viivad minu mõttelõnga hoopis kuhugi mujale, tuues seega mulle rõõmu ja rahu. See et me ehk oleme paljuski erinevad ei tee mind mitte kurvemaks, ei vii mind ka sinust kaugemale, vaid vastupidi, see tõmbab mind sinule lähemale. Sinus on omadusi mida ma hindan väga kõrgelt ja juba ainuüksi nende omaduste pärast soovin olla sinu sõber/kuuluda sinu tutvusringkonda.

See viimane lõik oli siis mõeldud kõigile neile, kes esiteks viitsivad üldse mu mõtteavaldusi lugeda; teiseks neile, kes ehk tunnevad teinekord minu kirjutisi lugedes end kuidagi puudutatuna või veelgi hullem solvununa; ning kolmandaks et anda mõista et ma väljendan vaid iseenda arusaamu, ent seejuures ei soovi alavääristada kellegi teise omi, kui need minu omadest erinevad.

(ilmunud “Iqra” nr. 26)

One thought on “Ilu on vaataja silmades

  1. […] et naine peab sealjuures olema korralikult kaetud (enese katmise kohta olen kirjutanud varemalt 1,2 postitust) ning kohtumised peaksid olema sellised, kus ei viibi mittemahrameid (siinkohal ei r22gi […]

    Like

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

