Minu getu

Leave a comment

October 1, 2010 by tasneem

Ma ei tunne seda meest väga palju aga niipalju kui me kohtunud oleme on ta jätnud väga sooja ja armastava tunde. Pidevalt räägib Mahmoudile et ära sa Tasneemile haiget tee 🙂

Aga mida ma siis selle 83 aastase getu kohta tean?

Getu oli abiellunud armastusest. Tema naine oli kauneim egipti naine. Ma olen teda vaid pildilt näinud aga nii võrratult kaunist naist teist vist pole siinmail kunagi olnud. Neil sündis 2 poega ja 5 tütart.
Peagi tuli sõda. Getu oli sel ajal sõjaväes nagu ilmselt kõik kohalikud mehed sellistes oludes. Venelased aitasid egitpust selles sõjas ja getu pidi nii mõnigi kord suuri vene sõjamehi autoga sõidutama. Nii õppis ta vene keele soravalt ära. Siiani on ta hirmus õnnetu et mina vene keelt ei räägi. Meenutab mitmeid sõnu alati vene keelest kui mind näeb ja meie mõlemi rõõm on suur kui tuleb mõni sõna mida me mõlemad teame 🙂
Sõjaväest olen kuulnud üht lugu milles vene sõjaväelane Ramadani halvaks peab. Lugu siis oli nii et parasjagu oli ramadani aeg. Getu oli söömata ja joomata nagu ikka. Samas ei saanud ta ju mehi sõidutamata jätta. No siis kogemata seal autoõnnetus juhtus ja kaks vene ohvitseri surma said. Järgmisel päeval siis oli uus vene ohvitser auto peal ja teatas et Ramadan ei ole hea, sellepärast said kaks ohvitseri surma.
Sõja ajast on veel üks väga eriline lugu kuuldud. Nimelt olla ta pantvangi võetud ja Iisraeli viidud. Seal Palestiina sõdurid ta vabastanud ja kõrbesse viinud. Andnud sööki/jooki ja näidanud suuna egiptusse ette. Getu kõndis terve nädala kõrbes ja lõpuks tagasi egiptusesse elusalt jõudis.
Kui minu mama oli natuke üle kümne aastane (ma võin eksida aga mul meeles et sinnakanti see vanus tal jäi) siis suri getu naine. Getu armastas oma naist väga ja iialgi enam ei abiellunud uuesti. Lapsi ta kasvatas üksi ja kui nüüd vaadata neid kõiki 7 perekonda siis sai ta suurepäraselt hakkama.

Getu kohta räägiti veel üht huvitavat lugu. Nimelt oli ta pikki aastaid söönud vaid tervislikku toitu. Liha üldse mitte, kõik söögid ilma üleliigse soola ja rasvata, suhkurt minimaalselt. Mama rääkis et kui tehti perekonnas kartulit tomatikastmes, nagu siin ikka tehakse, siis getu kraapis tomatikastme maha ja sõi paljast kartulit 🙂

Getu kohta võib veel miskit huvitavat öelda. Ta on siiani ainus egiptlane keda ma tean kes käib kella järgi. Ta on vana mees juba aga seab end enne minekut pea tund aega varem valmis. Perekonnas on kombeks kõigil hilineda, siis kui kaasa võetakse getu, on ka kõik teised alati kella pealt valmis.

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

