Puhkus perega mere ääres

Leave a comment

August 7, 2010 by tasneem

Teisipäeva varahommikul sõitsime perega mere äärde puhkusele. Täna, s.o. reede varahommikul siis alustasime sealt tagasiteed Cairosse. Lõppsihtmärk pidi olema 10km El-Arish linnast, umbes tunni tee Palestiina piirist. Kolmapäeva lõuna aeg saabusid meie juurde veel sugulased linnast (Naqua ja tema kaks tütart).

SÕIT
ppuhkus perega mere 22res
Sõitu alustasime siis Cairos suurt autot üürides. Auto nägi välja selline hirmus pikk ja istmeridu oli sees 3. Mina oma suures väsimuses lootsin ikka bussi saada, kus end saaks mõnusalt kahele istmele pikali visata aga vot ei õnnestunud, kuna autos oli ruumi täpselt igaühele istekoha jagu.
Umbes 20km peale Cairot muutus liiklus juba täiesti talutavaks. Olime jõudnud suurde tööstus-ja tehaste alale. Seal nägime kus toodeti meie külmkapp, vaibad, põrandad ja madras.
Sujuvalt läks tööstusala kusagil 50km peal üle mango istandusteks. Neid jagus ikka väga pikalt tee äärtesse. Vahepeal oli väike paus ja siis algasid uued istandused. Tee äärtest sai siis ka vilju osta, odavama hinna eest kui Cairos ja samas ka värskemad.
Kui umbes 2/3 teest oli läbitud jäi meile ette El-Salam sild mis üle Suessi viis. Esialgu ma arvasin et see sild on mingi egiptlaste suurushullustus aga hiljem selgus et pinnase ja kanali tõttu ei olnud võimalik seda normaalsema kaldenurga all teha. Sild nägi välja nagu kolmnurk, mida valvati mõlemal pool suurema valvega kui on tavalised kontrollpunktid teede peal. Aga meil oli lihtne, baba näitas oma sõjaväelase kaarti ja koheselt lasti meid üle silla 🙂
Peale silda algas suur Sinai kõrb. Ma polegi varem nii suuri liivaluited näinud. Siinkandi kõrbed on ikka vähe tasasemad mu aga Sinai on vaatamisväärsus omaette. Mingi aeg keerasime ära mere äärde. See külakene kuhu me siis pidama jäime oli kõige veidramate majadega, igaüks omaette välisviimistlusega. Mõnedel majadel olid katused nagu Jaapanis 🙂

VILLA
pppuhkus perega mere 22res
Sellise villa me siis üürisime. Aknal kahe käega lehvitamas baba 🙂
Villa oli suht lagunenud ja kehvas olukorras aga see eest saime selle väga odava hinnaga, 150 poundi päev. Ruume oli sees palju. Alumisel korrusel oli suur köök, kaks magamistuba, WC/vannituba ja suur tantsuruum millel seinaks oli raudvõre, läbi mille mõnus meretuul sisse puhus.
Ülemisel korrusel oli kaks magamistuba, ja kaks suurt ruumi. Ning lõpuks suur väliterrass.puhkus perega mere 22resÜks magamistuba oli eriti vinge ja seal oli ka privaatne WC/vanntiuba. Käisin ikka pidevalt pärimas et kes selle toa omale saab, kuni see lõpuks mulle ja Mahmoudile anti 🙂 Aknast avanes selline vaade nagu üleval oleval pildilt näha võib. Aken ise oli mõnusalt suur ja mina kasutasin seda uksena terrassile. Ah jaa, seal oli ka mingi bassein aga see oli pisikene 2mX0,5m ja keegi seda küll ei kasutanud.
Siis hakkas mama rääkima midagi et alla korrusele ikka keegi magama ei tohiks minna et tema tunneb et see pole hea. Lõpuks otsustati et nad kõik lähevad teise ülemise korruse magamistuppa ja panevad suured madratsid veel põrandale et ruumi rohkem oleks. Teisel ööl kui sugulased ka tulid siis tehti nii et magamistuba naistele ja poisid ning baba läksid ühte suurde tuppa magama. Ma ei saanudki aru mis teema selle alumise korrusega oli, kuna sugulased pakkisid oma asjad ju seal all lahti aga lõpuks ikka ei julgenud sinna magama minna. Mul isegi keelati üksi alla putru keetma minna 🙂
puhkus perega mere 22resJa maja teiselt poolt oli vaade selline. Esialgu ma arvasin et tegemist on pargiga ja tahtsin sinna jalutama minna. Mispeale Mahmoud naerma puhkes ja ütles et seal inimesed elavad ja seal on nende maad. Ma siis uurisin asja lähemalt ja selgus et seal sellised palmipuuokstest tehtud onnid on ja inimesi ümber siblimas näha. No vot siis sulle siis parki 🙂

MERI

Merevesi oli hirmasti soolane ja silma minnes pani silmad kipitama, nii et tükk aeg ei saanud enam silmi lahti teha. Suhu minnes ajas lausa oksele 🙂 Aga muidu oli meres ikka super vahva. Kahjuks lained olid nii tugevad ja suured et peksid vastu mu kõhtu ja selga. Püüdsin küll end iga laine puhul kuidagi sättida aga neljapäeva varahommikune ujumine mulle ka viimaseks jäi. Alakõhtu lõid valud ja seega oli ujumisrõõm minule läbi.
0f92b-pict1147
Mina piirdusin siis rannaliival istumisega kus vaid suuremate lainete korral ka ise märjaks sain 🙂puhkus perega mere 22res
Aga Mahmoud ja ülejäänud tegelased ei hoidnud end tagasi ja merevees sai ikka palju aega veedetud. Pildil olev rõngas oli hästi vahva asi. Kui sellega laineid püüda, siis laine haarab su palju tugevamini endaga kaasa ja tasakaalu kaotamisel hoiad muidugi rõngast tugevalt kinni, mis sulle suurt midagi juurde ei anna ju 🙂 Aga vahva mänguasi oli ja lõpuks oli neid meie suurele seltskonnale juurdegi vaja osta 🙂
Mere puhul on veider asi see et oled natuke üle põlve vees aga edasi ei saa minna, muidu löövad lained üle pea 🙂
RAND
Ja kui te nüüd arvate et mul rannas igav istuda oli siis eksite ikka väga.
Antud pildil on minu tehtud liivakook.puhkus perega mere 22res Kui ma seda pakkuma hakkasin siis tahtjaid oli palju ja ma otsustasin 10 poundi tüki eest küsida. Peale seda keegi enam ei soovinud 🙂 Lõpuks ehitas Karem tordi ümber lossiks ja seejärel vallutas selle merevesi :)Ostsime omale kaks tuulelohet. puhkus perega mere 22resMa polnud kunagi varem ise seda asja lennutanud ja seega õpetati mulle nipid selgeks ning mõnus ajaviide jällegi. Antud pildil siis mina ja Saima. Minu meelest olid vaid mama ja Naqua kes ei lennutanud, teised kõik said lohedest rõõmu tunda 🙂puhkus perega mere 22respuhkus perega mere 22res
Ja mitte ükski päikeseloojang ei möödunud kogu perega mere ääres, imetlemas seda kaunist vaatepilti, mis kestis vaid mõne minuti 🙂puhkus perega mere 22resKohe peale päikeseloojangut tulid rannaliivast välja krabipojad. Natuke hiljem juba suuremad ja pimeduse saabudes sellised hästi suured nagu pildilt näha võib. Neid oli ikka nii palju et mina lausa põgenesin mingi hetk rannast. Teisi ei paistnud asi häirivat ja ujujad ei kartnud ka et mõni neil tagumikust kinni hakkab 🙂 Krabisid püüda oli vahva, nad on nii kiired ja ega me ei tahtnudki neid kätte saada. Mina ja Mahmoud ajasime neid taga näiteks fotokaga et pilti saada. Baba ja üheks õhtuks külla tulnud Naqua poeg aga sussi ja pudeliga et neid veest eemale saada et meie pilti saaks teha 😀
Ja terrassile jäi veel kaardimäng ning male. Male oli siis minu, Karemi, Mahmoudi ja baba pärusmaa. Baba käest sain ma nii haledalt pähe et üle kahe mängu enam ei soovinud mängida 🙂 Aga kaarte mängisid kõik lapsed. Peamiseks lõbustuseks selle juures oli see et kes kõige avalikumalt suudab petta teisi 😀
Ja siis loomulikult korjasin ma teokarpe. Milliseid kauneid ja võrratuid värve me leidsime. Teokarpe korjasime lõpuks kogu perega ja isegi kõrval olevad lapsed lõid kampa. Sain suure poekoti täie neid. Eks homme saab pesta ja vaadata mida huvitavat neist meisterdada saab. Selle korjamise juures oli vahva veel see et ma sain jalgupidi vees olla, samal ajal lained vaid kuni põlvedeni peksmas, et täiesti ohutu ent kuidagi moodi said lõpuks kõik kaasa võetud riided ikkagi märjaks 🙂puhkus perega mere 22resJa sellised telgid panid püsti need inimesed kes tulid rannamõnusid nautima vaid üheks päevaks. Tuldi hommikul vara ja lahkuti pimedas. Ühel õhtul nägin ka lõket tehtavat.
Üldiselt oli rannas ikka väga vähe inimesi. Mahmoud arvas et selle pärast et nii kõrvaline koht on. Aga mulle just see meeldiski, tundsime end nagu privaatrannas 😀

PARGIS
puhkus perega mere 22res

Ühel õhtul läksime siis kõik lapsed koos Mubarak parki. Park ise oli nii nõme et ma kohe ei tahtnudki sellest pilti üles panna. No selline et oma 5 puud, siis madalad kängus põõsad ja hunnik jalgteesid. Üldiselt mitte midagi. Aga pargil oli üks vahva lisaväärtus. Nimelt sai seal laenutada jalgrattaid ja selliseid asjandusi nagu pildilt Samiat sõitmas näete. Nendele auto moodi ratastele oli eraldi plats ja sealt välja ei saanud. Me ikka saime 😛 Rallitasime niisama seal pargi ees oleval parkimisplatsil ringi. Mina laenutasin sellise kus me Mahmoudiga mõlemad peal saime istuda, siis mul vähem väntamist. Aga ega väga kaua ei saanudki seal rallitada kuna mingid muud tegelased tulid tsiklite ja ATV-ga sinna kihutama ja mul hakkas hirmus.
Peale pargis käiku läksime mere äärde mahla/limpsi jooma. Ja päris hilja õhtul tagasi villasse.
SÖÖK
puhkus perega mere 22res
Kes vähegi minu söömiseelistusi teab, sellele ei tule uudisena et kohalik toit mulle probleeme valmistab. Seega sai mul omal kaasa võetud kaerahelbed, et neist putru teha. Oh seda imestamist siis kui ma hommikuti oma pudrupotiga lauda ilmusin. Kõigil oli nalja kui palju.
Aga nalja ei saanud siis kui oli aeg süüa lõunat ja mul suurt valikut polnud mida süüa. Näiteks esimesel õhtul oli riis ja kala. Õnneks baba ostis ka krevette ja neid ma ju mõne suudan ikka ära süüa. Ja riisi asemel sõin leiba.
Teisel lõunal oli meil pizza õhtu ja igaüks sai omale mõnusa lahmaka pizzat. Minuga oli seekord muret vähem ja telliti mulle lihtsalt hulganisti juustuga, ilma igasuguse lihata 🙂
Kolmandal lõunal aga oli Naqua kodus ise söögi teinud ja see siis nägi välja selline nagu üleval oleval pildil. Tüüpiline egy söök: riis, kana, molokheya, kartulid tomatis ja tahina vist oli ka. Kõrvale leiba ja sidruneid. Ja ärge mõelge et niivisi ajalehelt ja põrandal me tavaliselt söömegi. Oh ei, aga seal lihtsalt oli nii vahva kõik koos suure seltskonnaga põrandal pugida. Ajalehed imavad maha kukkunud rasva ka endasse ning hiljem vähem koristamist.
Minu tarbeks oli tehtud köögiviljasupp. Naqua kahjuks ei tahtnud sellega leppida et ma ainult suppi söön ja palus mul vähemalt proovida kõike laual olevat. Seda ma ka tegin aga lõpuks hakkas asi üles tulema. Keegi aru ei saanud ja mind ei aidanud ka. No ja Naqua muudkui toppis mulle kana taldrekule ja mul juba nutumaik suus ja kana alla ei lähe. Lõpuks suutsin kuidagi lauast lahkuda ilma seal öökima hakkamata ja suu tasakesi WC-potti tühjendada. Hiljem Karemil oli nalja kui palju: “Tasneem, aiza dagaga?” Teised mul nägu nii selgelt ei näinud aga Karem ja mama mul olid kohe vastas ja neil oli lõbu laialt 😀
Ning viimasel õhtul käisime külas poes ja ostsime mulle lihtsalt võileiva kraami ning värsket. Seega jäi mulle hing sisse 🙂
TAGASI KOJU
Kuna meie tagasisõit reedese asemel laupäevale langes siis pidime tulema õhtu asemel hommikul. Aga selgus et ühtegi autot üürida ei õnnestunud. Kõik autod olid hõivatud Palestiina inimesi sõidutatama et nemad saaksid ravimeid ja muud vajalikku, kuna piir alles lahti sai, siis sõitjaid pidavat palju olema. Õnneks kusagil enne lõunat baba ikka ühe autojuhi sai ära räägitud ja me ikka tagasi koju saime.
Üldiselt kogu puhkuse aja keegi suurt miskit ei maganud. Kahju ju nii väärtuslikku aega magamisele raisata. Seega tagasiteel magati autos mõnusat und. Mingi hetk Mahmoud ostis meile IceNescafe-d. 5 poundi pisike purk. No me siis nii põnevil et mis see veel on jne. No mis te arvate mis see siis on? Külm Nescafe loomulikult! Ja nii me siis limpsisime seda pisut ja edasi kogu tee Caironi olime õlead ja ei lasnud teistel magada.
No vot ja olemegi tagasi kodus. Kõik tundsid kergendust selle üle. Sõime veel mangosid mama kodus ja siis juba oma koju ära puhkama. Tore oli aga otsa sai 🙂 Loodan et järgmine suvi saab jälle minna ja siis juba minagi meremõnusid vabalt nautida.
Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

