Tuvi & vuti retsept

Leave a comment

July 22, 2010 by tasneem

tuvi

Kui ühelt tavaliselt eestlaselt küsida kas ta tuvi soovib süüa, siis hakkab sees keerama ja no kuidagi kohe ei taha ju. Nüüd kui kujutada ette et need tuvid kasvavad kasvandustes niisamuti nagu kanadki, muutub tuvipraad palju söögikõlbulikumaks.

Juba mõnda aega tagasi Mahmoud mul tuvi paki koju tõi ja sügavkülma see virutatud sai. Pikka aega ta õeindas et millal saab ja see nii hea lind jne. No eile siis võtsin vastu otsuse et tuleb leida retsept ja täna siis ära teha. Retsepti ma netist ei leidnud ühtki sobivat ja lõpuks sai mama retseptiraamatust üks retsept araabia keelest ära tõlgitud (mahmoudi poolt).

Täna siis vara-vara, kell kümme juba, ma end voodist välja ajasin ja tuvi tegema hakkasin. See võtab kaua aega aga lõpptuelmus sai hea. Maitse on vähe teistsugune kui kanal aga väga palju ka ei erine. Igatahes Mahmoud kiitis sööki ja mõtlesin siiagi selle retsepti üles panna, ehk keegi soovib veel proovida.

4 tuvi
pese ja aseta vette milles on sidrunimahla, küüslauku ja soola. Netist ma lugesin et peaks hoidma selles lahuses isegi kuni 12h aga mina hoidsin vaid 1,5h ja siiani olen veel elus 😛

kaste:
6spl.ketshupit
6spl. tomatimahla
4spl soja kastet
sibula vett
2 suurt rohelist paprikat (küpseta pannil kuni saad kileja naha maha tõmmata)
sool
pipar
2spl mett või suhkurt (mina kasutasin suhkrut)
2spl õli

Sega kõik kokku ja mikserda selles köögikombaini osas kus saab mahlasid teha ja mille terad on piisavalt teravad et kõik sodiks puristada (ar.k. hälläät, ma ei teagi kuidas eesti keeles seda nimetada)

Siis võtsin umbes 2/3 kastmest ja katsin sellega tuvid ning lõpuks panin nad selles samas kastmes 3h külmkappi marineerima. Mina tegin kastet nats liiga palju, seega sai tuvid ilusti kastme sisse panna nii et midagi välja ei jäänud.

Seejärel keeda riis. Peale tuvide marineerimist topi täidis sisse. Enne veel sega ülejäänud kaste riisiga segamini. Võid veel lisada loorberi või paprikat. Retseptis oli ka et rosinaid ja ma ühe tuvi tegin rosinatega aga rosinad ise seal sees mulle ei maitsenud ja ma ei soovita seda varianti. Tuvid topitud, sea jalad nii et sisu välja ei tuleks (no see risti ja siis naha august läbi). Seejärel prae pannil kergelt pruunikaks ja siis ahjuvormi. Mina kasutasin seda savivormi mida siit osta saab ja alati toidu rohkem mahlasema jätab. Siis ahju. Igaks juhuks katsin ka vormi fooliumiga. Kas seda tegema peab, ma ei tea. Ja temperatuuri polnud ka öeldud aga 140 kraadi on nats liiga vähe, et siis peaks tiba rohkem olema. Ja küpseta kuni valmimiseni.

(t2iendus 2016) Sama retsepti j2rgi tegin ka vutti. Sedakord kyll tegin supileemes ja pliital potis. Tegemisel kasutasin p6him6tteliselt samu koostisaineid. Sojakastme j2tsin kyll v2lja, lisaks kasutasin supi sees porgandit ja kyyslauku. Paprika oli seekord punane, mitte roheline ja sibula mikserdasin k6igega koos 2ra. Minu jaoks pole ei maitsel ega v2imusel tuvil ja vutil vahet. Siin siis yks pilt mu eilsest vutist:

SAM_0609

 

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

