Fatima moshee

Leave a comment

December 13, 2009 by tasneem

Olen juba mõnda aega mõelnud kirjutada Fatima mosheest. See on minu kodule kõige lähemal asuv moshee. Minu aknast umbes 5 sammu 🙂
Esimene omapära on see et antud moshee pole ehitatud riigi poolt. Keegi kohalik oli oma majast moshee teinud. Üldiselt on mosheed eraldi asetsevad ehitised aga selle teisel korrusel elab selle omanik.
Kuna see moshee asub mu kodule nii lähedal siis sealt tulevad palvekutsungid on kõige selgemini kuulda. Mäletan et esimesed nädalad uues kodus elades ei sümpatiseerinud mulle meie imaami hääl.

Ja kui kaunilt kõlavad üle linna kostvad teiste mosheede palvekutsungid. Kes iial on kuulnud Fajr (öine palve) kutsungit ei suuda seda heli vist iial oma südamest kustutada. Midagi ilusamat pole mina oma elus kuulnud. Kõikjal mosheedes imaamid kutsuvad moslemeid palvusele, seda siis väga kaunilt.
Nüüdseks olen siin elanud pea kaks kuud ja selle ajaga on see moshee mulle väga armsaks saanud. Mahmoud käib seal reedeti palvetamas. Mina ise ei armasta moshees palvetada.

Aga tagasi minnes imaami häälte juurde olen jõudnud selguseni et meil kaks imaami. Üks on siis see kellest juba natukene rääkisin. Tema hääl on madal ja jätab sellise sooja tunde (nüüdseks olen harjunud selle häälega ja see on mulle meeldima hakanud). Teine imaam on kõrgema häälega ja viib läbi ääretult kauneid palvekutsungeid. Ükskord olid mõlemad imaamid reedesel päeval läbi viimas palvet ja lugesid Koraani ette. Ma tunnistan et midagi ise aru ei saa aga kuuldes neid kauni kõlaga sõnu ei suuda minu süda küll ükskõikseks jääda. Ja kui mõlemad imaamid veel kordamööda palvet läbi viivad siis on ikka ääretult kaunis küll. Üks kõrge hääl ja teine madal. Mitmeid kordi olen kuulnud ka ühe pisikese poisi häält.
Kes iial Ain Shams-i satub, soovitan tulla just selle moshee juurde. See on erinev teistest ja minule igatahes väga armsaks saanud.

Leave a Reply

Arhiiv

EFT in Egypt

tapping in to your potential

Life in Cairo

Life for American expat in Egypt and beyond....

Joyce Filer

Egyptologist

Talibiddeen Jr. Companion Blog

Companion Blog to Talibiddeen Jr. - Tips and Tidbits for homeschooling, home, and Islamic life!

The Muslimah Blogg

musings of a muslimah

Crafty Beats

A bit of crafts

nellyali

The one glimpse of heaven on earth is to fight a losing cause; and not lose it.

Muslim Learning Garden

Planting Seeds of Jaariyah

Umm Abdul Basir's

Sharing Our Homeschool Adventure!

EGIPTIMAA

Eestlanna elu loori varjus

Killuke Marokot

Piilume eksootilisse Maroko kööki ja kultuuri.

